NU, nu ne vom referi aici la compania de stat, de transport urban a capitalei ci la cele 4 cuvinte care definesc dorinţa şi scopul major al oricărui blogger, Reputaţie, Autoritate, Trafic şi Bani. Dar fiindcă deja vă observ cam sceptici şi neîncrezători daţi-mi voie să vă explic mai detaliat ce şi cum stau lucrurile.

blogReputaţia este ceea ce nu poate fi măsurat de niciun device sau software, o capeţi (sau NU), doar atunci când faci treabă bună şi mai ales de calitate iar cititorii tăi tradiţionali încep să te citeze pe reţelele de socializare etichetându-te sau folosind linkul postării sau blogului tău. O modalitate de a verifica dacă ai cât de cât reputaţie online ar fi PDF-ul (Pagina De Fan), de pe reţelele de socializare, dar singurul mod de verificare a reputaţiei ar fi numărul de fani, însă problema este că nu există un etalon (unanim recunoscut), reputaţia astfel măsurată este la latitudinea fiecărui blogger care va spune că “Eu am mai mulţi fani decât …” şi aici îşi va alege întotdeauna o pagină de fan cu mai puţini fani ca a lui.

Autoritatea este noul standard de măsurare a autorităţii unui domeniu, care ţine de foarte mulţi algoritmi şi elemente luate în seamă. Backlinkuri, bannere şi/sau linkuri ale blogului tău aflate pe alte siteuri şi bloguri. NU te sfii să-ţi adaugi la semnătura ta de pe forumuri linkul blogului tău, chiar dacă efectul nu va fi imediat şi spectaculos, este unul foarte bun pe perioadă îndelungată. Autoritatea este strâns legată şi de “priceperea” SEO a bloggerului dar şi de activitatea sa online trecută, care chiar dacă va fi ştearsă cândva se va răsfrânge în prezent.
Traficul, atunci când vorbim de trafic instantaneu gandul ne duce la ştirile TV cu traficanţii de droguri şi/sau carne vie şi asta poate fiindcă nu suntem prea departe de acest lucru, deoarece în ultima vreme s-au inventat programe soft şi siteuri care să genereze blogului tău milioane de vizualizări, dar niciun comentariu, adică ce “farmec” să ai un site cu vreo 10.000.000 de vizualizări din sute de ţări dar (chiar dacă ai Google Translator instalat), numai câteva comentarii accidentale şi spam !?!? Între noi fie vorba mai bine să ai 100 de vizitatori constanţi şi comentatori frenetici, decât să fii “prieten” cu un program soft care-ţi zăpăceşte blogul cu impulsuri care te vor bucura iniţial dar care nu-ţi vor folosi la nimic nici ţie şi cu atât mai puţin blogului tău.

Banii, ştiu ai perfectă dreptate ţi-ai făcut blogul din pasiune, curiozitate şi să împărtăşeşti cu alţii hobby-ul tău şi nicidecum pentru bani. Asta era acum câţiva ani dar acum ai Reputaţie, Autoritate şi Trafic să nu-mi zici că nu ţi-ai reconsiderat poziţia şi nu ai insera un link pentru 50 de euro, nu ai posta un advertorial cu cuvinte ancora pentru 200 de euro. Să fim serioşi nu este cazul să ne dăm lebede când de fapt toţi bloggerii suntem oameni de fapt şi oamenii au şi ei consumuri şi nevoi iar un blog este de fapt (pe lângă pasiune), un business.

Prin urmare RATB-ul este ceea ce toţi bloggeri îşi doresc şi de ce nu ca şi regia de transport bucureşteană, îi va duce, din staţie în staţie spre culmile succesului online, asta fiindcă vrem nu vrem, omul actual este puternic implementat în lume virtuală şi tot ceea ce face se va răsfrânge şi împleti cu cele două lumi (online şi offline), chiar dacă (întotdeauna e aşa), începutul este dificil bloggingul şi blogosfera vă vor aduce multe satisfacţii. Despre ce subiecte ar fi cel mai indicat să abordaţi pe noul duneavoastră vă voi spune într-un material viitor. Aşa că vă aşteptăm să mai treceţi cu câte un click pe aici pe site !!!

Cu stimă şi consideraţie al dumneavoastră Robert Codescu !!!