Administratie Locala, Featured

Primarul General, Gabriela Firea: 65 de milioane de euro, alocați pentru construirea unui nou CET

Primarul General, Gabriela Firea, a facut o serie de declaratii la inceputul sedintei de consiliu de astazi, in care a explicat necesitatea si avantajele capitalizarii companiilor municipale ale PMB.

Primarul General, Gabriela Firea: „Astazi, capitalizam companiile municipale ale Holdingului Bucuresti – Capitala Europeana. Din totalul de 90 de milioane de euro, cea mai importanta suma destinata companiilor, adica aproximativ 65 de milioane de euro, merge catre Compania Energetica, pentru construirea unui nou CET, in zona de nord-est, pentru echilibrarea sistemului de energie termica. Stim cu totii ca este o urgenta, pentru ca vorbim de aproape 2 milioane de locuitori care au nevoie de apa calda si caldura la timp, in conditii decente.

De asemenea, subliniez ca toate aceste companii vor presta servicii publice in beneficiul bucurestenilor, precum si activitati de interes public general, in domeniile: energie termica, administrare strazi, constructie infrastructura (strazi, pasaje, parcari, managementul traficului, intretinerea arborilor, paza si securitate, protectie civila si voluntariat, turism si publicitate). Prin infiintarea companiilor municipale, vechiul model administrativ, prin regii si administratii, dispare. Dispar firmele capusa, abonate de ani de zile la bugetul Capitalei, cu rezultate pe care le vedem cu totii in Bucuresti.

Raspund sintetic inca o data tuturor acuzatiilor nefondate din ultimele zile: resping categoric afirmatiile potrivit carora se taie bani de la investitii! Aceste investititii in curs, sau noi, vor fi realizate de noile companii municipale, direct sau in parteneriat public-privat, cu societati cu capital privat, romanesti sau straine.

In ceea ce priveste salariile acordate angajatilor din companiile municipale, acestea vor fi comparabile cu cele din mediul privat, dar si din primarie si subordonate, dupa cresterile salariale din acest an. Desi legislatia permitea salarii in raport cu salariul mediu, pe ramura, comunicat de INS, am decis plafonarea acestora la un maxim decent. Totutsi, trebuie sa tinem cont de faptul ca nu poti sa ai specialisti de top la o astfel de companie daca ii oferi salariul minim pe economie sau mediu.

Totodata, s-a vorbit in aceste zile de mii de angajati la aceste companii municipale – 5.000-8.000. FALS! Realitatea este urmatoarea: cele mai multe companii provin din actualele Regii si administratii, deci vor fi preluati toti angajatii acestor subordonate: Administratia Strazilor, Administratia Lacuri-Parcuri, Administratia Fondului Imobiliar etc. Astfel, se vor face angajari doar pentru companiile cu activitati noi: Trustul de Constructii Metropolitane, (care se va ocupa de constructia de locuinte pentru tineri, locuinte sociale, camine de studenti, de batrani, extinderi de scoli, etc.), Societatea de Paza si Securitate sau Societatea Turistica.

Este important de subliniat: Compania de Dezvoltare Durabila va realiza studiile de fezabilitate si proiectele viitoarelor obiective de investitii. Dupa cum bine stim cu totii, cele mai multe probleme si intarzieri in realizarea proiectelor au provenit din faptul ca aceste studii de fezabilitate au fost intocmite gresit, fie intentionat, fie din lipsa de profesionalism. Va dau un exemplu concret: pentru obtinerea a 176 de milioane de euro, fonduri europene, destinati modernizarii retelei de termoficare, aveam nevoie sa transmitem la Bruxelles un studiu de fezabilitate. Am discutat cu toate companiile de pe piata, am facut o analiza, am cerut cateva informatii, mi s-a spus ca intocmirea acestui studiu de fezabilitate poate sa dureze si doi-trei ani de zile, costurile fiind imense. Astfel, acest studiu de fezabilitate a carui realizare  ar fi durat foarte mult, cu ajutorul companiilor private, am reusit noi, in interiorul primariei, cu surse proprii, invitand experti cooptati, sa-l realizam in cateva luni de zile.

Mai mult decat atat, activitatea acestor companii municipale va fi transparenta, acestea vor fi supuse anual controlului Curtii de Conturi, vor respecta legislatia privind achizitiile si isi vor raporta activitatea economica in fata Consiliului General. Va reamintesc faptul ca Primaria Generala este singura administratie din tara care de 11 ani nu a facut nici o delegare de gestiune a unui serviciu public. Contractele incheiate inainte de anul 2000 se prelungeau sine die, fara licitatii, fara o procedura transparenta, fara respectarea legislatiei privind utilitatile si serviciile publice”.

blank