Featured, Social

Primaria Capitalei : „STB SA (fosta RATB) asigura doar lucrări de reparatie si mentenanta „

Referitor la informatiile eronate care circula in spatiul public si potrivit carora „STB nu ar avea alocat niciun leu pentru reabilitarea liniilor de tramvai din Bucuresti” Primaria Municipiului Bucuresti si STB precizeaza:

Reamintim faptul ca modernizările de linii de tramvai sunt lucrari complexe, executate pe domeniul public, care sunt suportate de Primăria Capitalei, prin alocații bugetare ale Consiliului General al Municipiului București ca lucrari de investitii. Astfel, STB SA (fosta RATB) asigura in prezent doar lucrări de reparatie si mentenanta si nu reabiliteaza/modernizeaza linii de tramvai.

În anul 2017, pentru întreținerea căii de rulare a tramvaielor STB a cheltuit circa 2.6 milioane lei, respectiv pentru materiale necesare asigurarii mentenantei. Nivelul cheltuielilor aferente reparatiilor caii de rulare a tramvaielor (materiale, piese de schimb), inregistrat in perioada ianuarie – septembrie 2018, este de 2.2 milioane lei.

Reabilitarea liniilor de tramvai

Primaria Municipiului Bucuresti a finalizat in ultimii doi ani mai multe lucrari mari de infrastructura, prin care s-au modernizat mai multe bulevarde din Capitala. Totodata, lucrarile au presupus si reabilitarea liniilor de tramvai astfel:

– B-dul Liviu Rebreanu – reabilitare sistem rutier şi linii tramvai – lungime 2,78 km (cale dubla tramvai)

– Şoseaua Iancului – reabilitare sistem rutier şi linii tramvai – lungime 2,5 km (cale dubla tramvai)

– Şoseaua Pantelimon – reabilitare sistem rutier şi linii tramvai – lungime 6,51 km (cale dubla tramvai)

B-dul Aerogării – reabilitare sistem rutier şi linii tramvai – lungime 5,24 km (cale dubla tramvai)

De asemenea, Primaria Municipiului Bucuresti are fonduri alocate in planul de investitii 2018-2019 pentru obiective noi care includ reabilitarea atat a sistemului rutier, cat si a liniilor de tramvai, astfel:

-Penetratie Prelungirea Ghencea – Domnesti si Supralargire Bulevardul Ghencea intre Str. Brasov si Terminal Tramvai 41 (linie de tramvai în zona mediană);

-Reabilitare sistem rutier si linie de tramvai Dimitrie Pompei si strapungere Barbu Vacarescu;

– Reabilitare sistem rutier B-dul G-ral Vasile Milea;

– Obiectivul 5 Nod Chitila – Inchidere inel median;

-Reabilitare B-dul Basarabia (intre Sos. Mihai Bravu si Sos. Dudesti Pantelimon);

-Supralargire Calea Calarasi – B-dul C. Coposu (str. Sfanta Vineri – Sos. Mihai Bravu);

Totodata, Primaria Municipiului Bucuresti are cuprins in „Programul de Achizitionare Tramvaie si echipamente necesare imbunatatirii transportului public de calatori in perioada 2018 -2023” si investitii complementare dupa cum urmeaza:

– linia de tramvai 1 si 10 – modernizare linie de tramvai pe b-dul General Vasile Milea de la intersectia cu b-dul Timisoara pana in dreptul intrarii in benzinaria OMV – Lungime 1,1 km (cale dubla tramvai)

– linia de tramvai 40 – modernizare linie de tramvai – lungime 37,6 km (cale dubla tramvai)

– linia de tramvai 55 – modernizare linie de tramvai intre b-dul Pache Protopopescu – str. Traian -lungime 12,8 km (cale dubla tramvai)

blank