Administratie Locala

Prima întâlnire Firea-Tudose. Ce „promisiuni” a primit primarul Capitalei în privinţa ELCEN, Metroului şi Centurii Bucureşti

Achiziţionarea de către Primăria Generală a Capitalei a pachetului de acţiuni deţinut de statul român la ELCEN şi trecerea metroului şi centurii de la Ministerul Transporturilor la Primăria Capitalei. Acestea au fost principalele trei subiecte dezbătute de primarul general al Capitalei, Gabriela Firea cu premierul Mihai Tudose, proiecte care rămân, deocamdată, la stadiul de „analize”. Cel puţin asta i-a promis şeful Guvernului. „Dintre principalele trei probleme foarte mediatizate, ELCEN-ul, metroul şi Centura, ELCEN-ul încercăm să-l finalizăm cât mai curând ca în iarnă bucureştenii să nu mai aibă probleme din acest punct de vedere. Discuţia pe metrou îşi va găsi rezolvarea, facem o analiză să vedem în ce măsură este fezabilă această trecere a metroului la Primăria Capitalei (…) Cu centura este un pic mai complicat, dar şi acolo am picat de acord că vom face o analiză”, a concretizat Tudose.blank
„Am discutat cu domnul prim-ministru despre faptul că Primăria Capitalei şi-a manifestat intenţia chiar printr-o hotărâre de consiliu general de a achiziţiona la valoare nominală pachetul de acţiuni deţinut de statul român, prin Ministerul Energiei, de la ELCEN. Domnul prim-ministru şi-a manifestat în continuare interesul ca într-o şedinţă viitoare de guvern să se ia această hotărâre. Binenţeles, vom discuta toţi termenii legali şi contractuali”, a declarat Gabriela Firea, după întâlnirea avută cu liderul de la Palatul Victoria.

blank
Primarul general al Capitalei a mai declarat, referitor la problema traficului din Capitală, că a căzut de acord cu premierul că ar trebui să existe un grup de lucru permanent care să urmărească implementarea măsurilor.

blank
„Concret, am discutat de exemplu despre faptul că în perioada următoare, potrivit prevederilor legale, Ministerul Transporturilor să înceapă deja procedurile pentru a demara lucrările astfel încât să existe acces pe centură şi către Berceni şi Popeşti, aşa cum s-a început deja către Domneşti”, a precizat edilul.

blank
Totodată, cei doi au mai discutat despre implementarea tichetului unic RATB-Metrorex, dar şi despre trecerea Autorităţii Metropolitane de Transport din subordinea Ministerului Transporturilor, aşa cum este în prezent, în subordinea Primăriei Capitalei.

blank
„L-am rugat pe prim-ministru şi a fost extrem de deschis să ne acorde sprijin astfel încât comisia tehnică de pe lângă Ministerul Culturii să nu mai blocheze avizele care sunt solicitate de către municipiu, de către Primăria Capitalei şi primăriile de sector, aşa cum s-a întâmplat până acum. Am găsit toată deschiderea la domnul prim-ministru şi sunt convinsă că în perioada următoare vom avea şi alte întâlniri”, a mai spus Firea.
La rândul lui, premierul Mihai Tudose a declarat că va fi făcută o analiză pentru a stabili dacă este fezabilă trecerea metroului de la Ministerul Transporturilor la Primăria Capitalei, menţionând însă că situaţia centurii Capitalei este „mai complicată”.

blank
„Dintre principalele trei probleme foarte mediatizate, ELCEN-ul, metroul şi Centura, ELCEN-ul încercăm să-l finalizăm cât mai curând ca în iarnă bucureştenii să nu mai aibă probleme din acest punct de vedere. Discuţia pe metrou îşi va găsi rezolvarea, facem o analiză să vedem în ce măsură este fezabilă această trecere a metroului la Primăria Capitalei, dar în mod cert va trebui ca activitatea metroului indiferent unde rămâne să fie coordonată de către PMB, inclusiv cu acele bilete valabile pe orice, să fie integrate în sistemul public din Bucureşti. Cu centura este un pic mai complicat, dar şi acolo am picat de acord că vom face o analiză – cei de la Ministerul Transporturilor, CNAIR împreună cu specialiştii de la Capitală să vedem cum e mai bine fiindcă nu este important cine o are, important este o avem cu toţii, să fie”, a declarat Mihai Tudose.
Premierul a mai precizat, referitor la reglarea traficului feroviar cu cel urban în Bucureşti, că trebuie găsită o soluţie temporară până la soluţia definitivă de pasaj subteran, „că totuşi suntem o capitală europeană, nu trece trenul prin mijlocul ei”.

blank