Arsuri la stomac, dureri de spate, probleme cu circulaţia sângelui sau ridurile sunt doar câteva din problemele pe care poziţia de dormit le poate accentua. Experţii în probleme de somn explică modul în care putem să ne ferim de acestea.

Legătura dintre poziţia de somn şi predispoziţia la sforăit
Există o legă între menţinerea unei poziţii confortabile şi reducerea sforăitului. „Dormitul pe burtă poate atenua sforăitul, dar tinde să influenţeze în mod negativ postura. Duce la dureri de gât şi face dificilă păstrarea coloanei vertebrale într-o poziţie corectă în timp ce dormiţi. În schimb, dormitul pe spate este una dintre cele mai bune poziţii pentru a susţine menţinerea capului, gâtului şi coloanei vertebrale. Partea mai puţin bună este că amplifică sforăitul“, explică medicul Tom Micklewrigh, potrivit adevarul.ro. Specialistul recomandă dormitul pe o parte.

Circulaţia sângelui
Circulaţia slabă poate fi cauzată de diverse probleme de sănătate, cum ar fi diabetul, obezitatea şi afecţiunile cardiace. Pentru a ajuta circulaţia, medicul recomandă să dormiţi pe partea stângă, în loc de partea dreaptă. Dormitul pe partea dreaptă poate exercita o presiune asupra vaselor de sânge, limitând circulaţia. „Încercaţi să adoptaţi o poziţie diferită sau să investiţi într-o saltea mai moale“, recomandă Micklewrigh.

Citeste si...  Deputaţii din Comisia Juridică şi-au salvat colegul de la arestare

Arsuri la stomac
Dacă suferiţi de arsuri la stomac, experţii recomandă să dormiţi pe spate. Creşterea presiunii asupra stomacului, mai ales dacă sunteţi supraponderali, poate duce la reflux gastric. „Pentru a reduce arsurilor la stomac, asiguraţi-vă că pieptul şi capul sunt deasupra nivelului taliei. În acest fel este mai puţin probabil ca acidul gastric să se reverse“, spune medicul.

Apariţia ridurilor
„Dacă doriţi să vă păstraţi tenul tânăr mai mult timp, cea mai bună poziţie de somn este pe spate“, susţine Jonquille Chantrey, chirurg estetician. Aceasta susţine că dormitul pe o parte poate duce la apariţia ridurilor, pe termen lung afectând ţesuturile.

Calitatea somnului
„Nu există o poziţie corectă pe care să o adoptăm cu toţii, suntem unici şi avem nevoie să găsim poziţia confortabilă pentru fiecare dintre noi“, spune Stephanie Romiszewski, expert în studiul problemelor cu somnul. „Reţineţi că mişcarea din timpul zilei este la fel de importantă precum odihna din timpul nopţii, iar cele două sunt strâns legate. Încercaţi o serie de întinderi înainte de a merge la culcare pentru a scăpa de disconfortul din timpul nopţii“, recomandă psihologul şi expertul în probleme de somn Stephanie Romiszewski.