O renumită companie americană a lansat un concurs special, în cadrul căruia participanţii sunt invitaţi să trăiască 365 de zile fără dispozitive mobile şi fără tabletă, pentru a câştiga o recompensă de 100.000 de dolari.

dispozitive mobile :

Primu pas care trebuie trecut pentru a fi selecţionat este ca fiecare candidat să indice, în limba engleză, ce va face în timpul lui liber pe toată perioada de un an de zile sau motivele pentru care renunţă la dispozitivele mobile. Explicaţiile vor fi publicate fie pe Instagram, fie pe Twitter, urmate de două hashtag-uri: #NoPhoneforaYear şi #Contest. Aceste texte vor fi examinate în cele mai mici detalii, au explicat reprezentanţii companiei. Astfel, nivelul de creativitate al textelor publicate va conta destul de mult (30% din nota finală), la fel ca umorul, ortografia, calitatea videoclipurilor şi a fotografiilor publicate, dar şi integrarea candidaţilor în imaginea de marcă a companiei. Textele vor trebui să fie „unice“ şi „originale“, iar în final un singur internaut va fi selecţionat, informează Agerpres. Candidatul ales pentru acest concurs insolit va semna apoi un contract, care îl va obliga să utilizeze în locul unui telefon mobil de ultimă generaţie un telefon fabricat în 1996 – altfel spus, un „dinozaur“ în materie de tehnologie şi un veritabil „handicap“ în lumea digitalizată şi ultraconectată din zilele noastre. Dacă concurentul ales cedează după şase luni, el va primi doar 10.000 de dolari, în loc de 100.000 de dolari.

Strategie îndrăzneaţă de marketing
Într-o perioadă marcată de dependenţa de telefonul mobil, de reţelele de socializare şi de alte aplicaţii, care afectează în special persoanele tinere, această provocare este una uriaşă. O scurtă precizare: deşi candidatul nu are dreptul să folosească nici smartphone-uri, nici tablete, el va putea totuşi să utilizeze un PC, un laptop sau un dispozitiv cu comandă vocală. Doar rezidenţii americani pot să participe la concurs, aceştia trebuind să îşi expedieze textele pentru depunerea candidaturii până la data de 8 ianuarie 2019. Numele candidatului selecţionat va fi anunţat în jurul datei de 22 ianuarie prin intermediul unui mesaj publicat pe reţelele de socializare. Experţii spun că acest concurs s-ar putea dovedi o campanie de marketing foarte eficientă pentru compania Vitaminwater, deţinută de grupul Coca-Cola, întrucât îi va face pe internauţi să vorbească despre ea pe reţelele de socializare – o nouă piaţă care trebuie cucerită – şi acest lucru va fi realizat cu un cost de doar 100.000 de dolari, o sumă infimă în comparaţie cu bugetele alocate pentru o campanie clasică de publicitate.

Citeste si...  Guvernul va despăgubi rudele românilor decedați în explozia de la uzina din Cehia

Dependenţa de tehnologiile digitale, tot mai frecventă
Diversitatea de gadgeturi, aplicaţii pe smartphone și realitatea virtuală au devenit fenomene din ce în ce mai influente în viața cotidiană, tendința utilizatorilor tehnologiilor digitale fiind aceea de a substitui o mare parte din activitățile clasice cu noile mijloace, indiferent că este vorba de petrecerea timpului liber, de comunicare și de informare sau activități profesionale și comerciale, adaptate erei digitale în care ne aflăm. Însă, în ultimii ani, tot mai mulţi români ajung la psiholog din cauza tehnologiei și a multitasking-ului, fiind diagnosticaţi cu fobie digitală, sau nomofobia, o formă gravă a stresului provocat de utilizarea excesivă a telefonului, a tabletei, a computerului sau a altor gadgeturi. Potrivit psihoterapeuților, stresul digital se manifestă prin stări de anxietate și disconfort fizic atunci când telefonul rămâne fără baterie sau în momentele în care nu putem verifica notificările pentru mesageria online.

Copiii, cei mai expuşi riscurilor

Aproximativ 12% dintre minori sunt dependenţi de internet, iar 30% dintre părinţi sunt îngrijoraţi în legătură cu timpul petrecut de copii în mediul online, arată un studiu realizat de Kasperky Lab. Raportul arată că, pe parcursul unui an, 44% dintre copii s-au confruntat cu cel puţin o ameninţare online, 12% dintre ei accesând conţinut nepotrivit sau intrând în contact cu programe malware şi viruşi (10%).