Liderul deputaților PNL, Raluca Turcan, o acuză pe ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, că încearcă să implice profesorii în bătălia internă din PSD, în momentul în care le solicită să organizeze dezbateri pe noua reformă din Educație.

”Solicit ministrului educației să NU implice profesorii în bătăliile politice din interiorul PSD!

Condamn intenția ministrului educației de a obliga toate școlile să organizeze o dezbatere de două ore pe marginea ”VIZIUNII ANDRONESCU”! Este o înșiruire de cuvinte fără cap și fără coadă și nu urmărește altceva decât impunerea unei noi Legi a Educației pitită prin sertarele Ecaterinei Andronescu încă de acum 9 ani! Modalitatea prin care li se impune profesorilor să dezbată această ”fițuică” nu are nicio legătură cu o dezbatere reală! Legile educației într-o țară europeană nu se fac pornind de la un eseu scris în limbaj de lemn, ci de la adevăratele probleme din sistem.

În timp ce Andronescu mimează dezbateri democratice, Eurostat ne anunță că România guvernată de PSD a ratat toate țintele asumate prin strategia EOROPA 2020:

• Rata părăsirii timpurii a școlii este 19,1% față de ținta națională asumată de 11,3%;
• Investițiile în cercetare-dezvoltare sunt de 4 ori mai mici decât ne-am asumat prin ținta națională 2020 – 0,5%, în loc de 2% din PIB;
• Ponderea populației cu vârsta de 30-34 ani cu nivel de educație terțiară este de 24,6%, în timp ce ținta era de 26,7:
• Școlile sunt supraaglomerate, nu s-au făcut investiții în infrastructură (biblioteci moderne, laboratoare, toalete în interior, încălzire centralizată), lipsesc profesorii calificați de la catedre, România are cel mai mic buget pentru educație – în jur de 3% din PIB.

Citeste si...  Carmen Dan îl acuză pe Iohannis că nu militează pentru Schengen

Așadar, dacă s-ar dori o dezbatere serioasă pe marginea soluțiilor pentru îmbunătățirea sistemului educațional ar trebui să pornim de la proiectul ”România educată”. Este o propunere documentată la care au participat mii de profesori, experți, asociații și fundații. Toți aceștia au creat un parteneriat autentic și au muncit din proprie inițiativă, venind cu propuneri alternative pentru fiecare problemă în parte.

O nouă Lege a Educației trebuie să întrunească viziunea întregii comunități academice și nu trebuie impusă prin decizii ale ministrului Ecaterina Andronescu și inspectoratelor școlare în an electoral!”, scrie Raluca Turcan.