Avand in vedere acuzatiile aduse de liderul unui partid din opozitie, care face referiri in necunostinta de cauza la propunerea de buget a Primariei Capitalei, Primaria Municipiului Bucuresti este imputernicit sa faca urmatoarele precizari:

Bugetul pe anul 2018 al Primariei Municipiului Bucuresti reflecta prioritatile actualei Administratii: peste 100 de milioane de euro sunt alocate investitiilor in sanatate, iar domeniului infrastructura si siguranta rutiera ii sunt alocati peste 231 milioane de euro – destinati investitiilor  care vor genera diminuarea aglomeratiei in trafic.

Referitor la afirmatiile conform carora „Primăria scade subvențiile acordate în acest an și la  RADET și la RATB. (…)Deci anul acesta, cu diminuarea subvenției la RADET, ori va crește prețul gigacoloriei, ori în cazul RATB va crește prețul biletelor”, precizam ca este vorba de o informatie falsa, tendentioasa, un tertip politic menit atat sa induca panica in randul cititorilor, cat si sa prejudicieze imaginea Primariei Capitalei si a Primarului General, pentru ca, in realitate, aceste subventii nu scad, ci este vorba despre subventia pentru primele 9 luni ale anului.

 

In ceea ce priveste sumele alocate unor proiecte majore de infrastructura, carora li s-au alocat sume mai mici, este vorba despre un alt subiect fals, prin care se doreste inducerea in eroare a opiniei publice, mai ales ca Municipalitatea a comunicat public, in repetate randuri, ca orice proiect nou se realizeaza in etape. De aceea nu se pot aloca de la inceput toate sumele necesare pentru realizarea unui obiectiv de investitii, pentru ca acest lucru inseamna blocarea unor sume importante de bani. Proiectele se realizeaza etapizat, dupa studiile de fezabilitate urmand aprobarea in CGMB a indicatorilor tehnico-economici, licitatiile si in final semnarea contractelor de executie. In concluzie, „sumele mici” la care se face referire sunt alocate de fapt pentru realizarea primei etape de realizare ale proiectelor, respectiv studiile de fezabilitate.

 

Alte informatii fara fundament real sunt cele care se refera la faptul ca „În 2018, bugetul Capitalul este o fantezie, o promisiune fără cap și 

coadă, care pleacă de niciunde și nu duce Bucureștiul nicăieri, adică 

exact unde este acum: fără mijloace de transport în comun, fără 

infrastructură, asta deși traficul este cea mai gravă problemă a 

Capitalei; fără o strategie de investiții clară pentru refacerea rețelei 

de termoficare”.

 

Pentru corecta informare a opiniei publice, reamintim ca ieri, 19 februarie, Primarul General, Gabriela Firea, a anuntat ca s-a finalizat procedura de licitatie prin care se vor achizitiona 400 de autobuze noi, moderne, acest demers reprezentand primul mare proiect din Planul de Mobilitate Urbana derulat de catre actuala Administratie.

Mai mult decat atat, Muncipalitatea continua proiectele de modernizare a parcului auto RATB, precum si proiectele destinate fludizarii traficului rutier, printre care se numara  o noua licitatie pentru achizitia a inca 400 de autobuze Euro 6, pentru ca studiile de trafic arata ca, pentru a avea un transport public performant, Bucurestiul are nevoie de un numar aproximativ de 1.500 de autobuze. Se vor mai achizitiona de asemenea 100 de tramvaie, 100 de troleibuze, 100 de autobuze electrice si 100 de autobuze cu gaz natural comprimat (GNC), constructia de parcari de tip Park &Ride la intrarile in oras precum si cu demarcarea culoarelor dedicate pentru liniile de tramvai si autobuz. 

Citeste si...  Concurență uriașă pentru posturile din Companiile Municipale

Referitor la termoficare, informam ca, din momentul preluarii mandatului, Primarul General a facut demersurile necesare pentru identificarea si accesarea fondurilor nerambursabile destinate programului de modernizare/reabilitare a sistemului de alimentare cu energie termica a Municipiului Bucuresti. In Programul Operational Infrastructura Mare, axa prioritara 7, obiectiv specific 7.2, este dedicata suma de 176 milioane euro pentru alocare neta POIM.

Pentru accesarea acestor fonduri nerambursabile trebuie sa existe o documentatie tehnico-economica suport, care insoteste cererea de finantare, documentatie care, la preluarea mandatului de Primar General, nu exista.

Pana in prezent, actuala Administratie a elaborat Strategia de alimentare cu energie termica a consumatorilor din municipiul Bucuresti, iar pe parcursul anului 2017 a fost elaborat primul draft al Studiului de Fezabilitate privind Reabilitarea sistemului de alimentare cu energie termica in regim centralizat al Municipiului Bucuresti. Aceasta documentatie a fost dezbatuta si analizata atat la nivelul autoritatii de management POIM din cadrul MDRAP, cat si de catre expertii JASPERS ai Comisiei Europene.

 

Avand in vedere ca sistemul de termoficare este format din 890 km de conducte de termoficare alcatuind circuitul primar, din care doar 174 km au fost reabilitati in ultimii 15 ani si pentru ca investitiile finantate prin POIM vor acoperi 200 km de conducte din reteaua primara,reabilitarea/ modernizarea diferentei de 716 km conducte de retea primara va fi finantata atat din din surse  de finantare  de  tip  imprumut  acordat  de institutii  financiare  internationale  (BEI,  BERD,  BM,  etc.),  cat si din bugetul Consiliului General al Primariei Municipiului Bucuresti.

Mai mult decat atat, deoarece in ultima perioada, conform informatiilor transmise de operatorul serviciului public de alimentare cu energie termica, procentul de avarii inregistrat a crescut constant, s-a identificat un numar de 63.24 km conducte de retea primara care trebuie reabilitate in regim de urgenta.

Tinand cont de faptul ca procedurile de accesare a fondurilor europene nerambursabile necesita un timp mai indelungat, aceasta portiune de conducte de retea primara se va reabilita printr-un program finantat din bugetul Consiliului General al Municipiului Bucuresti, lucrarile urmand a fi realizate de Compania Municipala Energetica Bucuresti.

In aceasta situatie termenele de derulare a procedurilor de achizitii, pana la incheierea contractului de lucrari vor fi mult diminuate.