Economic, Stiri

Piata de jucarii din Romania:

Batalie intre jucariile traditionale si cele high-tech

Piata de jucarii din RomaniaVanzarile de jucarii si jocuri din Romania ar putea creste in acest an cu 10%, la 693,3 milioane lei, comparativ cu anul anterior, potrivit estimarilor firmei de cercetare Euromonitor. Potrivit ultimelor studii, in ultimul timp se constata o “ascutire” a luptei intre jucariile traditionale si cele high-tech. Astfel, in total, vanzarile de jucarii traditionale si jocuri sunt estimate la 456,6 milioane lei, iar segmentul de jocuri video la 236,7 milioane lei. „Viitorul pietei de jucarii traditionale si jocuri se caracterizeaza prin doua tendinte opuse in ceea ce priveste cerintele consumatorilor. Exista un segment de clienti care se deplaseaza spre producatorii de jucarii moderne, hi-tech, si un altul de cumparatori inclinati spre jocurile traditionale, precum «Nu te supara frate» si «Pacalici», si jucarii in limba romana sau care incorporeaza elemente ale culturii nationale”, se arata in studiul Euromonitor. Studiul noteaza ca jucariile si jocurile educationale au fost „vedetele” ultimilor ani, aceasta rezultand din faptul ca parintii sunt din ce in ce mai atrasi de produsele care sporesc creativitatea si aptitudinile copiilor, si nu sunt doar distractive.

De asemenea, industria divertismentului are un impact din ce in ce mai mare asupra vanzarilor de jocuri si jucarii. Produsele cu licenta au o popularitate din ce in ce mai mare, deoarece, odata cu cresterea utilizarii internetului si timpului dedicat televizorului, copii cer din ce in ce mai multe jucarii infatisand personajele din serialele preferate. Un exemplu in acest sens sunt licentele Walt Disney.

In Romania, mai mult de 90% din jucarii sunt importate, iar producatorii autohtoni au sanse mici in lupta cu brandurile internationale, in cele mai multe cazuri acestia bazandu-se pe exporturi pentru a supravietui.

blank