Din lipsa de informare sau comoditate, pasagerii companiilor aeriene pierd anual 5 miliarde de euro. Un studiu au unei companii de specialitate arată că aproximativ 85% dintre cetăţenii Uniunii Europene nu ştiu ce drepturi în această privință. Mai mult, 53% dintre pasagerii care au întâmplinat probleme cu zborurile lor cred că au dreptul să primească o compensaţie de până la 600 euro, iar 44% dintre pasagerii afectaţi de zborurile întârziate sau anulate nu depun o plângere. Conform studiului, remis de Agerpres.ro, realizat de AirHelp, 66% dintre pasagerii afectaţi de întârzierea, anulare sau suprarezervarea unui zbor susţin că transportatorii aerieni nu îi informează despre drepturile lor.

„Legislaţia UE 261 care protejează drepturile călătorilor este foarte valoroasă. Cu toate acestea, pasagerii încă se simt neputincioşi în relaţia cu companiile aeriene şi mulţi dintre aceştia pierd compensaţiile la care au dreptul, pentru că nu depun cerere. În fiecare an, aproape 13 milioane de pasageri lasă peste 5 miliarde de euro în mâinile companiilor aeriene, care le datorează despăgubiri după întreruperile neplăcute ale zborurilor. Suntem încântaţi să facem publice rezultatele acestui studiu despre pasageri, factori de decizie politică şi companii aeriene, care, pentru prima dată, arată dovada incontestabilă a nevoii reale de a creşte gradul de conştientizare şi de a înţelege drepturile pasagerilor”, spun realizatorii studiului.

Citeste si...  Incredibil! Femeia a fost concediată pentru că era... prea urâtă!

În privința României, AirHelp a reușit să identifice în 2017 peste 42.000 de pasageri români care ar putea obține despăgubiri, iar dacă le-ar solicita, valoarea lor ar fi de 12 milioane de euro.

„Nivelul compensaţiilor pentru zboruri întârziate sau anulate este încă la început în România. De aceea, noi ne-am luat angajamentul să participăm la educarea şi creşterea pieţei prin promovarea drepturilor pasagerilor români. De asemenea, pentru a veni în ajutorul pasagerilor afectaţi, am creat aplicaţia gratuită AirHelp în care pot verifica în doar câteva minute eligibilitatea pentru despăgubiri. Pasagerii trebuie doar să trimită detaliile cazului lor, iar de partea grea – procesarea cererii şi obţinerea compensaţiei – ne ocupă noi”, spune Ştefan Radu, country manager al companiei de recuperarea de compensaţii pentru companiile aeriene.