International

Parlamentarii francezi anchetează șefii Renault

Renault este și el în culpă. Testele derulate după scandalul Vokswagen au arătat depășirea normelor de emisii poluante, potrivit realitatea.net. Rezultatele n-ar fi fost încă făcute publice dar o serie de directori de la Renault au fost audiați luni după-amiază de o comisie guvernamentală pentru a da explicații în acest caz.

Grupul Renault prezintă mai puțină încredere după ce testele privind emisiile poluante au ieșit îngrijorător: emisiile a din modele, inclusiv Renault Captur, depășesc de mai multe ori normele admise.

După ce constructorul Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de motoare diesel cu un software care falsifică rezultatele privind emisiile poluante, guvernul francez a înființat o comisie care a analizat modul în care se prezintă, din acest punct de vedere 100 de automobile, provenite atât de la constructori francezi cât și internaționali. Rezultatele au arătat că niciun alt producător, în afară de Volkswagen, nu a utilizat un software care să falsifice rezultatele testelor de poluare.

Numai că, în urma examinării, s-a constatat că emisiile unor automobile Renault, alături de alte automobile produse de constructori străini, depășesc limitele privind emisiile de dioxid de carbon și oxizii de azot.

Renault a trebuit să permită o serie de percheziții efectuate săptămâna trecută de ofițerii antifraudă, ceea ce a dus la căderea cu peste 20 la sută a cotațiilor acțiunilor Renault. Orice nouă scădere ar fi o problemă pentru statul francez. Ministrul francez al Economiei, Emmanuel Macron, a declarat vineri că statul francez nu va vinde acțiunile Renault până când prețul nu va reveni la un nivel ‘normal’.

blank