Economic, Featured

Paradoxal, companiile au prosperat în pandemie. Evident, nu toate

Într-un an greu pentru majoritatea companiilor, o minoritate a avut evoluții cît se poate de bune: grupuri farmaceutice, giganți din tehnologie sau companii de retail, arată Financial Times, care face un top al firmelor care au prosperat în pandemie.

Clasamentul este realizat în funcție de capitalizarea de piață adăugată în pandemie.Amazon este cea mai bine plasată companie, cu un plus la capitalizarea de piață de 401,1 miliarde de dolari.

Pe fondul restricțiilor de circulație, Amazon a devenit soluția pentru cei care doeau să se aprovizioneze cu bunuri de primă necesitate. Au urmat venituri record, dar și creșteri de costuri. Trecerea accelerată la cumpărăturile online și importanța crescută a acesteia afacerile în domeniul cloud computing-ului în perioada de lucru de la distanță au condus stocurile Amazon la cele mai mari timpuri.

Pe locul 2 se află Microsoft, cu un plus de 269,9 de miliarde de dolari. 75 de milioane de persoane au folosit aplicația de comunicare Echipe într-o singură zi din aprilie, în creștere de la 20 de milioane la sfârșitul lui 2019. Trecerea Microsoft în cloud a poziționat bine compania într-o lume în care un număr mare de oameni lucrează de la distanță. Aplicația de comunicare Echipe a devenit o modalitate prin care lucrătorii pot rămâne în legătură. Platforma de calcul cloud în Azure a devenit o parte mai critică a coloanei vertebrale digitale pentru multe companii.

Urmează Apple, cu un plus de 219 miliarde doalri. Producătorul de iPhone a reușit să obțină venituri de 58,3 miliarde de dolari în primul trimestru, în ciuda închiderii tuturor magazinelor sale, datorită vânzărilor robuste online. Apple a reușit să lanseze un nou iPhone, iMac și MacBook Air, atrăgând mai mulți utilizatori într-un ecosistem în continuă extindere de servicii de purtare și servicii.

Urmează Tesla, cu 108.4 miliarde de dolari în plus la capitalizare, Tencent, cu 93 de miliarde, Facebook, cu 85,7 miliarde dolari, Nvidia cu 83 de miliarde de dolari, Alphabet cu 68 de miliarde de dolari, PayPal cu 65 de miliarde de dolari și pe locul 10 T-Mobile, cu 59 de miliarde de dolari.

În clasament se mai află Netflix, Audi, Roche, Salesforce sau Activison Blizzard, din industria jocurilor.

 

blank