Social, Stiri

Oprescu, DUPĂ ce bucureştenii din 4 sectoare nu au avut APĂ CALDĂ: „Se mai poate întâmpla”

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat luni, despre problema apei calde din Bucureşti, că acţiunea Distrigaz de reducere a presiunii la gaze este „forţată de diverse interese”, şi că, în opinia lui, „se simte un vânt liberal” inclusiv în decizii ale celor de la GDF Suez.

sorinel_oprescu_67104900

Într-o declaraţie de presă făcută luni, după ce bucureştenii sectoarelor 2, 3, 4 şi 5 nu au avut apă caldă mai multe zile la rând, edilul a ţinut să sublinieze că respinge „orice presiune făcută, că este de la GDF Suez sau de la ELCEN”.

Oprescu a mai spus că deciziile în urma cărora a apărut această problemă au fost luate „în contextul în care suntem în campanie electorală pentru alegerea preşedintelui” şi că în acestea „se simte un vânt liberal”.

„Consider că acţiunea Distrigaz Sud Reţele este forţată de diverse interese. Nu vreau să nominalizez, dar se simte un vânt liberal, atât în refuzul consilierilor generali PNL de a vota hotărârea legată de fuziunea RADET-ELCEN de săptămâna trecută, cât şi în deciziile celor de la GDF Suez care, în loc să stea la masa discuţiilor, au redus direct – subliniez, direct – presiunea la gazele naturale. Ei au început să o facă de joi (2 octombrie – n.r.), iar pe noi ne-au informat vineri după-amiază”, a afirmat primarul general.
Citeşte şi: Bucureştenii din patru sectoare, fără apă caldă din cauza unei datorii Elcen către Distrigaz. Elcen: Avem de recuperat de la RADET 2,5 miliarde de lei

În acelaşi context, Sorin Oprescu a reclamat şi faptul că Distrigaz Sud Reţele nu a informat nici cetăţenii înaintea de a reduce presiunea la gaze. „Astfel de decizii pun în pericol siguranţa cetăţenilor”, a mai spus el.

Edilul a adresat şi o solicitare „celor care pot trage la răspundere aceste societăţi (Distrigaz şi ELCEN – n.r.): să vadă foarte clar aceste contracte, care au fost încheiate cu ani în urmă, pentru că eu cred şi susţin cu tărie că aici se aplică clauza privind protecţia consumatorilor în contractul de concesiune a serviciului de distribuire a gazelor”.

Bucureştenii din sectoarele 2, 3, 4, 5 şi 6 nu au mai avut apă caldă începând din 2 octombrie. ELCEN, furnizorul Regiei Autonome de Distribuţie a Energiei Termice (RADET), a explicat că apa caldă nu a mai fost livrată la temperaturile obişnuite în urma reducerii cantităţii de gaze primite de la Distrigaz.

RADET a anunţat pe site, sâmbătă, că a fost nevoită să reducă temperatura apei calde, în sectoarele 2, 3, 4 şi 5, din cauza reducerii presiunii şi cantităţii de gaze livrate către ELCEN.

Începând din 30 septembrie, Distrigaz a limitat cantitatea de gaze livrată către ELCEN, din cauza unei datorii de 88,86 de milioane de lei. Sâmbătă, Distrigaz a anunţat că a reluat furnizarea la parametri normali.

„Creşterea temperaturii se face gradual. În prezent, ELCEN distribuie căldură la parametri optimi, dar intervine consumul la nivel local. Devine o chestiune de timp până consumatorul final va avea acces la apa caldă”, a explicat Gabriel Ignat, directorul general al ELCEN.

Reprezentanţii ELCEN declarau duminică după-amiază, pentru MEDIAFAX, că apa caldă va reveni la temperatura obişnuită, până la ora 18.00, în toate sectoarele afectate din Capitală.

ELCEN a precizat că a acumulat datorii în valoare de peste 88 de milioane de lei către Distrigaz, în timp ce are de recuperat de la RADET aproximativ 2,5 miliarde de lei, fără a mai calcula şi penalităţile, pentru energia termică livrată şi neplatită în perioada noiembrie 2012 – septembrie 2014.

Edilul Sectorului 4, Cristian Popescu Piedone, a formulat o sesizare la ANPC privind problema apei calde, în care susţine că RADET a încălcat clauzele contractuale care prevăd o anumită temperatură de livrare a apei, iar consumatorii vor fi nevoiţi să achite un serviciu de care nu au beneficiat.

blank