URL scurt pentru acest articol: http://wp.me/p3Xcgf-Xv9

Timbrul de mediu pentru autovehicule va fi transformat în impozit anual, cu un cuantum mai mare al taxei pentru mașini noi și, în principal, second-hand, dar plătit eșalonat în timp, pe durata de utilizare a mașinii, cu o tranșă mai mică la început, dar a cărei valoare va crește în fiecare an, conform unui proiect consultat de Profit.ro.

O altă variantă aflată în discuție este introducerea unei supraaccize la combustibil, astfel încât povara să fie suportă de toți șoferii din România. Proiectul, care va fi discutat de Parlament, menține regula conform căreia suma de plată este calculată în raport cu emisiile de noxe, dar elimină posibilitatea de acordare a unei reduceri.
Mai mult, timbrul de mediu, care la acest moment este plătit o singură dată în anumite cazuri va fi transformat într-un impozit anual, pe care proprietarii de mașini vor fi obligați să îl plătească în fiecare an, odată cu taxele și impozitele locale.

Citeste si...  Cu siguranță i-au umplut frigiderul... Monica Tatoiu i-a dat în gât iar poliția i-a amendat

Suma acestui impozit anual nu va fi însă achitată într-o singură tranșă, ci eșalonat pe durata medie de utilizare a mașinii, cu o sumă mai mică de plată în primul an de la înmatriculare, dar care va crește gradual, în fiecare an în care mașina funcționează. Practic, suma totală de plată va fi împărțită pe anii în care mașina va funcționa, dar nu în mod egal, ci în creștere de la un an la altul.