Sistemul de suspensie a camioanelor este proiectat pentru a maximiza frecarea între suprafața drumului și anvelopa vehiculului, pentru a spori confortul şoferului şi, eventual, al colegului său și pentru a asigura stabilitatea în direcție, stabilitate diferită de cea a automobilelor, căci aici vorbim despre vehicule grele, cu sarcină şi inerţie mare. 

Suspensiile auto au evoluat foarte mult de-a lungul anilor, iar camioanele moderne au sisteme de suspensie mai avansate decât oricând. În ciuda îmbunătățirilor sistemelor de suspensie, problemele mai apar încă din când în când.

Componentele de suspensie, inclusiv arcurile, amortizoarele (sau barele de protecție ale unor camioane), barele anti-răsturnare, brațele de control și alte părți sunt ca niște trupe de luptă care servesc pe linia din față a frontului: au o solicitare zilnică mare pe şosea, autostradă, zăpadă, sare de drum, pietriș, tot felul de gunoaie, bucăţi ocazionale de resturi de metal sau alte resturi pe care șoferii le văd prea târziu pentru a le evita. Cei de la Matei Truck Service, care se confruntă în fiecare zi cu astfel de probleme, cunosc foarte bine acest lucru – neajunsurile create de drum, rulajul în exces, suprasarcina de remorcare etc.

Aproape orice parte a sistemului de suspensie poate fi deteriorată sau uzată din pricina anilor de exces de rulare pe drumuri. Cum poți să afli dacă există probleme care afectează suspensia camionului? Există o serie de simptome și zgomote care ar trebui să fie apelul Dumneavoastră de trezire pentru a cere sprijinul unui medic auto, adică unui specialist de la un service bun.

Iată câteva aspecte obișnuite cu care vă puteţi confrunta în cazul în care sistemul de suspensie al camionului Dumneavoastră are nevoie de reparații:

Alinierea slabă a roților: Este posibil să nu vă gândiți la roți atunci când apare o problemă la suspensiile camionului de lucru, dar ar trebui. Roțile trebuie să fie îndreptate în direcția corectă (lateral) și aliniate pentru a se ridica, a susţine şi a „împinge”. Dacă nu sunt aliniate, direcția nu va fi centrată când veți merge drept și uzura anvelopelor va crește. Roțile sunt scoase din aliniere de gropi și borduri, însă obținerea alinierii roților nu va fixa arcurile deteriorate, nu va controla brațele sau alte părți care afectează alinierea. Înainte de a vă urca în cabina camionului este o idee bună să verificați alinierea roţilor, astfel încât problemele legate de suspensii să nu scurteze durata de viață a benzii de rulare;

Amortizoarele: Atunci când se vor uza, ar trebui să observați mai multe vibraţii după o lovitură și o mulțime de tremurături pe drumuri accidentate, deoarece ele nu pot susţine anvelopele plantate pe trotuar. Șocurile sunt cauzate de lichidul care atenuează vibrația și, odată ce acesta începe să curgă, performanța suspensiei se va deteriora;

Strut bar-ul: Dacă suspensia autovehiculului are mai degrabă un șurub decât un amortizor, un sunet de lovire când treceți peste denivelări este un semn comun al problemei. Ansamblul strut este un element vital al sistemului de suspensie al camioanelor și SUV-urilor, deci, dacă bănuiți o problemă, consultați-vă imediat mecanicul. Dacă această parte importantă a suspensiilor este defectă, este posibil să nu vă puteți conduce camionul în siguranță;

Arcurile: Ele reprezintă o parte importantă a suspensiei automobilului. Ele sunt cele care susţin, de fapt, întreaga greutate a camionului, iar pe măsură ce se uzează pot cădea sau se pot rupe. Dacă camionul Dumneavoastră este pe un nivel plan, dar un colț este mai lăsat decât celălalt, acesta este un semn al unui arc deteriorat. Puteți măsura înălțimea colțurilor pentru a vă confirma indicația vizuală. De asemenea, s-ar putea auzi zgomote la trecerea peste denivelări, iar camionul nu se va putea înclina aşa cum trebuie, deoarece un arc deteriorat nu poate controla greutatea pe care o suportă;

Articulațiile cu bile: Acestea sunt puncte de pivotare care fixează suspensia pe roți, absorb șocurile din mișcarea sus-jos și se rotesc pe măsură ce unghiul de direcție se schimbă. Veți ști că trebuie să le înlocuiți când le veţi auzi scârțâind tot timpul, mai ales la mişcările de întoarcere. Un mecanic poate spune dacă au nevoie de înlocuire prin compararea lor cu cantitatea de mișcare a roților pe care o pot forța manual sau, în unele cazuri, prin indicatorii de uzură ai îmbinărilor cu bile;

Braţele de control: Acestea sunt balamalele care țin roțile la ramă și conectează direcția roţilor, astfel încât rotirea este sincronizată prin răspunsul celeilalte componente identice. Curelele inferioare ale brațului de control reprezintă componente importante ale suspensiilor și sunt mai predispuse la uzură la anumite tipuri de camioane. Bucșele sunt părți din cauciuc și / sau metalice care ajută la absorbția șocurilor, iar atunci când o fac pot provoca probleme la mers și manevrare și pot grăbi uzura anvelopei. Semnele de uzură includ diferite zgomote – deoarece roțile se mișcă înainte și înapoi în accelerație și frânare – și direcție de rulare imprecisă.

Sistemul de suspensie a camioanelor este proiectat pentru a maximiza frecarea între suprafața drumului și anvelopa vehiculului, pentru a spori confortul şoferului şi, eventual, al colegului său și pentru a asigura stabilitatea în direcție, stabilitate diferită de cea a automobilelor, căci aici vorbim despre vehicule grele, cu sarcină şi inerţie mare. 

Suspensiile auto au evoluat foarte mult de-a lungul anilor, iar camioanele moderne au sisteme de suspensie mai avansate decât oricând. În ciuda îmbunătățirilor sistemelor de suspensie, problemele mai apar încă din când în când.

Componentele de suspensie, inclusiv arcurile, amortizoarele (sau barele de protecție ale unor camioane), barele anti-răsturnare, brațele de control și alte părți sunt ca niște trupe de luptă care servesc pe linia din față a frontului: au o solicitare zilnică mare pe şosea, autostradă, zăpadă, sare de drum, pietriș, tot felul de gunoaie, bucăţi ocazionale de resturi de metal sau alte resturi pe care șoferii le văd prea târziu pentru a le evita. Cei de la reparaţii camioane Arad,care se confruntă în fiecare zi cu astfel de probleme, cunosc foarte bine acest lucru – neajunsurile create de drum, rulajul în exces, suprasarcina de remorcare etc.

Aproape orice parte a sistemului de suspensie poate fi deteriorată sau uzată din pricina anilor de exces de rulare pe drumuri. Cum poți să afli dacă există probleme care afectează suspensia camionului? Există o serie de simptome și zgomote care ar trebui să fie apelul Dumneavoastră de trezire pentru a cere sprijinul unui medic auto, adică unui specialist de la un service bun.

Iată câteva aspecte obișnuite cu care vă puteţi confrunta în cazul în care sistemul de suspensie al camionului Dumneavoastră are nevoie de reparații:

Alinierea slabă a roților: Este posibil să nu vă gândiți la roți atunci când apare o problemă la suspensiile camionului de lucru, dar ar trebui. Roțile trebuie să fie îndreptate în direcția corectă (lateral) și aliniate pentru a se ridica, a susţine şi a „împinge”. Dacă nu sunt aliniate, direcția nu va fi centrată când veți merge drept și uzura anvelopelor va crește. Roțile sunt scoase din aliniere de gropi și borduri, însă obținerea alinierii roților nu va fixa arcurile deteriorate, nu va controla brațele sau alte părți care afectează alinierea. Înainte de a vă urca în cabina camionului este o idee bună să verificați alinierea roţilor, astfel încât problemele legate de suspensii să nu scurteze durata de viață a benzii de rulare;

Amortizoarele: Atunci când se vor uza, ar trebui să observați mai multe vibraţii după o lovitură și o mulțime de tremurături pe drumuri accidentate, deoarece ele nu pot susţine anvelopele plantate pe trotuar. Șocurile sunt cauzate de lichidul care atenuează vibrația și, odată ce acesta începe să curgă, performanța suspensiei se va deteriora;

Strut bar-ul: Dacă suspensia autovehiculului are mai degrabă un șurub decât un amortizor, un sunet de lovire când treceți peste denivelări este un semn comun al problemei. Ansamblul strut este un element vital al sistemului de suspensie al camioanelor și SUV-urilor, deci, dacă bănuiți o problemă, consultați-vă imediat mecanicul. Dacă această parte importantă a suspensiilor este defectă, este posibil să nu vă puteți conduce camionul în siguranță;

Arcurile: Ele reprezintă o parte importantă a suspensiei automobilului. Ele sunt cele care susţin, de fapt, întreaga greutate a camionului, iar pe măsură ce se uzează pot cădea sau se pot rupe. Dacă camionul Dumneavoastră este pe un nivel plan, dar un colț este mai lăsat decât celălalt, acesta este un semn al unui arc deteriorat. Puteți măsura înălțimea colțurilor pentru a vă confirma indicația vizuală. De asemenea, s-ar putea auzi zgomote la trecerea peste denivelări, iar camionul nu se va putea înclina aşa cum trebuie, deoarece un arc deteriorat nu poate controla greutatea pe care o suportă;

Articulațiile cu bile: Acestea sunt puncte de pivotare care fixează suspensia pe roți, absorb șocurile din mișcarea sus-jos și se rotesc pe măsură ce unghiul de direcție se schimbă. Veți ști că trebuie să le înlocuiți când le veţi auzi scârțâind tot timpul, mai ales la mişcările de întoarcere. Un mecanic poate spune dacă au nevoie de înlocuire prin compararea lor cu cantitatea de mișcare a roților pe care o pot forța manual sau, în unele cazuri, prin indicatorii de uzură ai îmbinărilor cu bile;

Braţele de control: Acestea sunt balamalele care țin roțile la ramă și conectează direcția roţilor, astfel încât rotirea este sincronizată prin răspunsul celeilalte componente identice. Curelele inferioare ale brațului de control reprezintă componente importante ale suspensiilor și sunt mai predispuse la uzură la anumite tipuri de camioane. Bucșele sunt părți din cauciuc și / sau metalice care ajută la absorbția șocurilor, iar atunci când o fac pot provoca probleme la mers și manevrare și pot grăbi uzura anvelopei. Semnele de uzură includ diferite zgomote – deoarece roțile se mișcă înainte și înapoi în accelerație și frânare – și direcție de rulare imprecisă.