Candidatul susţinut de PNL şi USR-PLUS la Primăria Capitalei Nicuşor Dan a acuzat-o pe Gabriela Firea că minte şi că el nu a spus niciodată că va elimina subvenţia la transportul public şi cea pentru termoficare. Dimpotrivă, a adăugat Nicuşor Dan, primarul general al Capitalei este cel care nu a plătit jumătate de miliard la transportul public în 2019 şi nici în acest an. La fel, edilul Gabriela Firea nu a plătit nici parte din subvenţia pentru termoficare.

Nicuşor Dan spune că contracandidata mea Gabriela Firea a făcut nişte afirmaţii mincinoase. Nu am spus niciodată că voi elimina subvenţia la transportul public. Dimpotrivă nu a plătit o jumătate de miliarde lei în 2019 şi îi lipseşte jumătate de miliard de lei în 2020. Nu o să elimin subvenţia. A spus că nu voi plăti subvenţia la termoficare, exact primarul care nu a plătit-o în 2019 şi în 2020, după ce a falimentat RADET. O treime din contoarele blocului, în momentul de faţă nu sunt acreditate metrologic. Adică oamenii nu au nişte contoare unde să fie măsurat legal consumul. A introdus RADET în insolvenţă în 2017, i-am spus că o să urmeze falimentul RADET, peste trei ani şi iată că RADET a intrat în faliment peste trei ani. A făcut tot exerciţiul aceste de 4 ani în care a refuzat să plătească datoriile RADET, nu a luat nici cele 280 milioane de bani europeni care să fie investiţi în infrastructura de termoficare, astfel încât oamenii să nu mai aibă probleme cu apă caldă. Ăentru persoanele cu dizabilităţi o să fac lucruri pe care primarul în funcţie nu le-a făcut. Să accesibilizez mijloacele de transport în comun pentru persoanele cu dizabilităţi, taxiurile să aibă centre de unde să poată lua persoane cu dizabilităţi şi să fie centre speciale pentru copii cu dizabilităţi care au nevoie de tratament special. Nu e corect să minţi în campania electorală. De altfel, abia aştept să avem o dezbatere faţă în faţă de care văd că doamna Firea a tot fugit până acum. Nu, problema falsă cu care primăria în administraţia PSD şi-a pus-o a fost să unească RADET cu ELCEN în condiţiile în care nu erau stinse datoriile”, a declarat Nicuşor Dan, vineri la Antena 3.

Chestionat care ar fi priorităţile în domeniu infrastructurii în programul pe care îl propune pentru Bucureşti, Nicuşor Dan a spus că va reduce traficul în Capitală cu 40%. El a vorbit şi despre linii albastre ale CFR pe care poate circula un metrou de suprafaţă care să conecteze diferite zone ale Bucureştiului.

„Sunt două lucruri la care trebuie să ajungem, trebuie să reducem traficul şi promit o reducere a traficului cu 40% şi să fie un orar respectat în transportul public şi aer condiţionat. Putem face un metrou de suprafaţă prin infrastructura CFR. Avem liniile CFR şi există bani pentru asta, prin linii albastre putem să conectăm nişte zone pe metorul de suprafaţă. Cu sprijinul Guvernului, la fel Şoseaua de Centură. La fel parcări la intrarea în oraş. Oamenii vor vedea că e mai rapid să îşi lase maşina într-o parcare la intrarea din Bucureşti şi să ajungă la muncă altfel. Investiţii în linia de tramvai din Bucureşti. La fel trebuie achiziţionate tramvaie, autobuze, troleibuze. Aici a fost un eşec al administraţiei Firea. Nu s-a reabilitate niciun metru de linie de tramvai avem tot felul de deraiaje şi viteză de deplasare mică”, a explicat Dan.

Întrebat cum îşi propune să reducă traficul cu 40% în Capitală, candidatul dreptei la Primăria generală a replicat: „A treia măsură este linie unică de autobuz şi troleibuz. Ceea ce putem face punctual luând acele maşini şi oferind o parcare, poţi să faci de exemplu sensuri unice pe străzile din spatele bulevardului. Câştigi zeci de locuri şi pot fi făcute parteneriate cu centre comerciale care au parcări private. Şi semaforizarea inteligentă,la nivel de anul 2020. Şoseaua de Centură, metroul de suprafaţă şi Centura verde din jurul Bucureştiului care să apere Bucureştiul de praf şi în perspectivă în momentul în care vom termina expertizarea tuturor clădirilor cu risc seismic, acestea sunt patru proiecte mari pe care primăria nu le poate face decât în parteneriat cu Guvernul României şi din fericire eu sunt un om care ştie să dialogheze. Deci pe scurt Şoseaua de Centură reduce cu 10%, semaforizarea inteligentă cu 10%, metroul de suprafaţă cu 10% şi marile parcări la intrarea în oraş tot cu 10%. În total 40%”.

Primarul general al Capitalei Gabriela Firea a spus joi că PNL vrea să scoată subvenţia la transportul public şi astfel biletul de autobuz va ajunge de la 1,3 lei la 6 lei, cât şi să elimine subvenţia la termoficare, lucru care ar tripla factura la întreţinere a bucureştenilor.

„În Bucureşti în acest moment există un mare risc. L-am discutat cu dl Daniel Florea, care a venit de multe ori la Primărie şi mi-a spus că oamenii sunt îngrijoraţi. Îngrijoraţi pentru că adversarii noştri politici vor să elimine subvenţia la transportul public în comun. Au şi anunţat acest lucru, nu se sfiesc să spună clar în emisiuni televizate. Există îngrijorări cu privire şi la faptul că adversarii noştri politici vor să taie subvenţia la termoficare. Asta înseamnă pe scurt că un bilet care acum costă 1,3 lei va ajunge la 6 lei pentru transportul public în comun, iar factura la întreţinere se va tripla. Asta e oferta adversarilor noştri”, a declarat Firea.


Citeste si...
Gabriela Firea le pregătește surprize taximetriștilor

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.