Economic, Featured

Nicolae Badea, locul 45 in Top 300 Capital: „Din copilărie sunt dinamovist. Veneam la meciuri de la 40 km de Bucureşti, cu rata”

S-a născut pe 2 octombrie 1948 şi este un om de afaceri român cu investiţii în comunicaţii, alimentaţie publică şi fotbal. Cea mai mare pondere din afacerile lui Nicolae Badea o au companiile din domeniul IT, fiind proprietarul firmei Computerland, înfiinţată în 1991, şi deţine, de asemenea, francizele pentru România ale restaurantelor Pizza Hut, Hard Rock Café şi KFC, extinse în ultimii ani în toată ţara. 

În plus, omul de afaceri este şi dealer pentru România al producătorului de articole de îmbrăcăminte Benetton şi al firmei de aparatură electronică JVC. Alături de alţi oameni de afaceri din România, Nicolae Badea a demarat în anii ’90 investiţii în domeniul imobiliar şi în industria hotelieră, un exemplu în acest sens fiind lanţul hotelier Howard Johnson.
În Top 300 Capital, averea lui Nicolae Badea este estimata la 150-160 milioane de euro şi ocupă poziţia 45. În vârstă de 63 de ani, se află la a doua căsnicie, după ce, în tinereţe, s-a căsătorit cu Liliana Dincă, fiica fostului demnitar comunist Ion Dincă, vice-premier în perioada ceauşistă, cunoscut şi sub numele de “Dincă Te-leagă”. 

Miliardarul mai deţine şi un pachet de 1% din acţiunile principalului operator de telefonie mobilă din România, Orange. Prima sa soţie a activat în contraspionaj, cu grad de căpitan, a predat la Şcoala de Ofiţeri de Securitate Băneasa, fiind specializată în dialecte arabe. Nicolae Badea este preşedintele Consiliului de Administraţie al clubului de fotbal Dinamo Bucureşti din 1999 postură care i-a adus notorietatea.

Atunci când vorbeşte despre propria persoană, Nicolae Badea este extreme de atent. Jurnaliştii îl consideră o “persoană cifrată”, discretă, care ascunde încă multe secrete. Postura de preşedinte al clubului Dinamo i-a adus notorietatea, dar Nicolae Badea nu este foarte încântat de faptul că numele său trimite imediat la lumea fotbalului.

“Din copilărie sunt dinamovist vârsta exactă n-o ştiu. Veneam la meciuri de la 40 de kilometri de Bucureşti, cu rata. Călătoream împreună cu suporteri stelişti şi rapidişti, fără probleme”, susţine acesta, apoi, reflexiv, este gata să nege evidenţele: 

“Am investit şi bani, şi competenţă, şi raporturi de afaceri. Mult în opinia mea, puţin sau deloc în a altora. Dar eu nu vreau să mă identific fotbalului, eu am identitatea mea profesională”. Şi totuşi, Nicolae Badea este un nume cunoscut mai degrabă din lumea sportului şi mai puţin din cea a afacerilor, cu toate că simbioza dintre cele două domenii pare să i se potrivească perfect. 

“Teoreticienii vorbesc deja despre o nouă industrie. Industria timpului liber. Stadionul Dinamo nu poate fi o atracţie pentru timp liber, pentru oamenii non-fotbal. Astăzi, arenele sportive au devenit spaţii de entertainment. Siteuri de petrecere a timpului liber”, spune acesta, lăsând impresia că a mai identificat un business pe această nişă. Cât despre faptul că preferă să rămână un personaj de plan second acesta este de părere că, “noi, cei din conducere, nu trebuie să ne substituim sportivilor”.

blank