Business

Motoferastraul GS 461, dotat cu cele mai speciale piese de drujba Stihl

Brandul german Stihl, unul dintre cei mai importanti producatori de motoutilaje la nivel global, are in oferta sa nu mai putin de opt tipuri de motoferastraie:

– cu motor pe benzina, pentru taierea lemnului de foc si uz casnic;

– cu motor pe benzina, pentru peisagistica si pomicultura;

– cu motor pe benzina, pentru domeniul forestier;

– pentru ingrijirea pomilor;

– cu acumulator;

– electroferastraie;

– emondoare de inaltime;

– motoferastraie speciale.

In continuare, vom vorbi despre aceasta ultima categorie si vom vedea ce piese drujba Stihl speciale intra in componenta lor. Mai exact, ne referim la modelul GS 461, un motodebitator mobil, puternic, de 4,3 kW, care taie betonul, scurteaza tevile si desparte zidurile, conform descrierii de pe site-ul oficial al producatorului.

Printre piesele de drujba Stihl cu care este echipat modelul GS 461 se numara lantul diamantat, suficient de dur pentru a strapunge betonul, piatra naturala, tevile ductile si zidurile.

Ideal pentru lucrari de renovare, reconstructie si consolidare, acest motoferastrau este dotat cu un motor Stihl 2 Mix si un sistem de filtrare a aerului, cu filtru HD2. Pentru racire, eliminarea prafului si spalarea lantului si a sinei, se recomanda exclusiv apa.

Date tehnice despre piesele drujbei Stihl GS 461:

– capacitate cilindrica: 76,5 cm cubi;

– putere: 4,3 kW / 5,8 PS;

– greutate: 7,6 de kilograme;

– nivel presiune acustica: 105 dB;

– viteza la putere maxima: 9.800 Um;

– valoarea vibratiilor stanga/dreapta: 4,5 / 4 m/s patrata;

– dimensiune lant: 3/8″;

– lungime de taiere: 40 de centimetri;

– volum rezervor carburant: 0,78 litri.

Indiferent cat de performant ar fi motoferastraul utilizat, performantele acestuia vor scadea in timp, in lipsa unei ingrijiri corespunzatoare. In acest sens, iti prezentam in continuare cat de des trebuie verificate si curatate sau reparate piesele de drujba Stihl, conform manualului de utilizare al modelului GS 461:

– motoferastraul propriu-zis: trebuie controlat vizual (pentru evaluarea starii generale si a etanseitatii) inainte de utilizare si dupa fiecare alimentare a rezervorului, respectiv curatat dupa fiecare utilizare;

– rezervorul de combustibil: curatat lunar;

– alimentarea cu apa, lubrifierea lantului: verificata inainte de utilizare;

– lantul diamantat: aceasta piesa de drujba Stihl necesita o atentie deosebita, dupa cum urmeaza: starea de ascutire si tensionarea trebuie verificate inainte de utilizare, dar si dupa fiecare alimentare a rezervorului, iar curatarea si pulverizarea cu spray-ul universal Stihl trebuie realizate dupa fiecare utilizare;

– sina port-lant: aceasta trebuie verificata inainte de utilizare, intoarsa ori de cate ori este necesar, debavurata (curatata) saptamanal si inlocuita atunci cand se deterioreaza;

– filtrul de aer: trebuie curatat in cazul oricarei avarii si inlocuit atunci cand se deterioreaza;

– carburatorul: trebuie sa ne asiguram ca aceasta piesa de drujba Stihl nu merge in gol (lantul nu trebuie sa fie antrenat in miscare), iar o eventuala problema trebuie remediata imediat cum este depistata;

– bujia: trebuie inlocuita dupa 100 de ore de functionare a motoferastraului, iar distanta dintre electrozi trebuie reglata la avarie;

– suruburile si piulitele: trebuie stranse ori de cate ori utilizatorul simte ca acestea sunt slabite sau joaca;

– canalul de evacuare: trebuie decalaminat dupa 140-150 de ore de functionare.

blank