Economic

Mituri legate de întreţinerea maşinii

Mereu ai încercat să îţi întreţii maşina fără să faci o gaură prea mare în buget şi fără a cheltui toate economiile lunare. Indiferent de ce îţi doreşti să schimbi sau să repari la maşina ta, tot trebuie să scoţi bani din buzunar şi să îţi duci maşina la service sau să cumperi piese auto. Şi, cu toate că dai tot ce este mai bun pentru întreţinerea acesteia, tot te simţi dezamăgit de felul în care funcţionează. În lumea auto există o serie de mituri despre întreţinerea unui vehicul pe care ar trebui să le cunoşti.

întreţinerea maşiniiÎntreţinerea maşinii cu cheltuială se ţine

Cu toate că trăim într-o lume a ştiinţei şi a tehnologiei foarte avansate, încă ne mai ocupăm timpul şi mintea cu miturile legate de funcţionarea lucrurilor din jurul nostrum, iar maşinile nu au rămas nici ele în urmă în ceea ce priveşte părerile preconcepute. Toată lumea îşi doreşte o maşină de calitate care să ruleze uşor, să funcţioneze bine şi să arate şi pe măsură.

În căutarea tuturor acestor trăsături, unii proprietari de maşini devin atât de obsedaţi de întreţinerea vehiculului din garaj sau din parcare, încât ajung să cheltuie mult mai mulţi bani pe piesele auto şi pe serviciile din service, chiar dacă nu este nevoie deloc de aşa ceva. Există cazuri, totuşi, în care schimbul de piese trebuie efectuat, iar acest magazin online StoAuto este locul din care ai putea să îţi comanzi ceea ce lipseşte sau trebuie înlocuit la maşina ta.

Mit I: Uleiul de motor trebuie schimbat la fiecare 4000 de kilometri

Adevărul este că nu e neapărată nevoie să schimbi uleiul de motor la fiecare 4000 de kilometri parcurşi. Tehnicienii auto susţin că, în cazul în care maşina este nouă, poate să ruleze fără a-i fi schimbat uleiul şi până la 12000 de kilometri. Însă, dacă vehiculul este mai vechi sau second hand şi mai ales dacă îţi dă bătăi de cap, atunci schimbatul uleiului de motor la 3000 de kilometri parcurşi are sens, dar doar în aceste circumstanţe. Până la urmă, kilometrii necesari pentru schimbarea lichidului de motor variază în funcţie de fiecare model de maşină, însă în mare este vorba despre 12000 de kilometri.

Mit II: Uleiul sintetic este cel mai adecvat pentru toate tipurile de maşini

Uleiul sintetic este cu siguranţă foarte bun pentru maşinile noastre, însă nu este eficient în cazul tuturor modelelor de maşini. Vehiculele mai vechi care nu oferă un kilometraj mare pe gaz nu ar trebui să utilizeze ulei sintetic. Uzura mecanică la automobilele vechi este mult mai mare decât în cazul maşinilor noi. Uleiul sintetic este mult mai subţire decât uleiul normal care este utilizat la maşini, din cauza căruia acesta este mult mai utilizat în cazul vehiculelor mai vechi. Datorită faptului că acest ulei este mai subţire, curge mult mai uşor şi determină uleiul să se scurgă mult mai rapid. Uleiul sintetic este ideal pentru maşinile noi, dar recomandările cele mai bune legate de acest lucru se află în manualul de utilizare al proprietarului vehiculului.

Ne regǎsim cu toii în asta, nu-i aşa?

blank