Mark Zuckenberg recunoaște că interesele Facebook diferă uneori de cele ale utilizatorilor Pentru reteaua sociala  se poate spune că este o continuare a seriei negre după dezvăluirile scandalului Cambridge Analytica, după explicațiile din fața Parlamentelor american și european, după ce a suferit un pirataj informatic de amploare și și-a văzut legitimitatea celor doi responsabili, Mark Zuckenberg și Sheryl Sandberg, pusă la îndoială. Datate în majoritate din 2012 până în 2015, documentele evidențiază strategia agresivă a Facebook pentru a zdrobi concurența și obținerea unui profit maxim, arată New York Times.

Mark Zuckenberg a fost creată o listă albă a întreprinderilor prietene. În 2015, Facebook a schimbat regulile platformei sale pentru a limita accesul aplicațiilor terțe la datele „amicilor” lor. Gigantul american din Silicon Valley a alcătuit această listă albă pe care figurează Airbnb, Netflix sau Lyft pentru a le permite un acces fără restricții. Un cadou deloc dezinteresat – în schimb, aceste societăți se angajau să furnizeze Facebook
prețioasele lor date.

Există și o listă neagră a concurenților. O notă de serviciu, nedatată, indică întreprinderi concurente cu Facebook care urmau să aibă un acces la datele utilizatorilor cât mai restrâns posibil. Această listă a „competitorilor strategici” a fost examinată și validată personal de Mark Zuckenberg și nu poate fi modificată de nimeni altcineva în afară de el sau alt înalt responsabil al companiei, precizează nota. Într-unul din e-mail-urile sale, Mark Zuckenberg recunoaște că interesele Facebook diferă uneori de cele ale utilizatorilor.

Le Figaro rezumă principalele informații din corespondența privată între liderii Facebook și detaliile asupra modelului economic. Firma nu dorea ca utilizatorii să știe că se colectau datele lor în timp ce o aplicație prezentată ca protectoare a vieții private servea de fapt tocmai pentru colectarea informațiilor lor personale.Se știe deja că acestea erau prețioase pentru Facebook, iar documentele publicate de Parlamentul britanic dezvăluie până unde era capabilă compania să meargă pentru a le exploata, adevărata misiune fiind câștigul financiar, favorizarea partenerilor și sancționarea rivalilor.