Mănâncă banane verzi, nu consuma cartofii sub formă de piure, dacă vrei să-ţi păstrezi silueta şi sănătatea! Fereşte-te de tofu, consumă apă să scapi de durerile de spate, iată câteva dintre recomandările profesorului emerit Rodney Bilton, de la Liverpool John Moores University, care a făcut cercetări timp de 15 ani până ce a descoperit secretele unei vieţi lungi.

19-sanatate-shutterstock_97

Bananele necoapte te fac mai energic

Bananele verzi conţin substanţe care nu sunt digerabile în intestinul subţire, dar sunt absorbite mai încet, fiind fermentate de microorganisme din colon, oferindu-ne mai multă energie. Aceste substanţe dau senzaţie de saţietate şi scad riscul de îmbolnăvire de diabet. În plus, ne protejează şi de cancerul la colon.

Piureul creşte zahărul în sânge

Menţinerea nivelului de zahăr din sânge la valori cât mai reduse e importantă pentru a ne păstra silueta şi sănătatea. Însă nu e destul să ne ferim de sucuri dulci şi de alimente procesate. Trebuie să avem grijă cum preparăm alimentele, deoarece cartofii pisaţi eliberează mai mult amidon care se transformă în zahăr decât cei tăiaţi.

Adaugă apă când prăjeşti

Mulţi dintre oameni prăjesc carnea sau legumele în ulei. În urma acestui proces rezultă compuşi chimici toxici numiţi peroxizi lipidici. Când sunt consumaţi, aceştia reacţionează cu proteinele şi ADN-ul, crescând riscul de cancer şi boli de inimă. Apa adăugată scade temperatura uleiului şi cantitatea de compuşi dăunători rezultaţi.

Bea apă să nu te doară spatele

Circa 75% din oameni sunt dezhidrataţi cronic, potrivit unui studiu din SUA. Acest lucru afectează nu numai silueta, ci şi spatele. O cantitate de 8-10 căni de apă pe zi poate reduce durerile de spate şi de încheieturi. Acest lucru se întâmplă deoarece dezhidratarea face ca sângele şi fluidele din încheieturi să se îngroaşe, ducând la dureri.

Tofu te lasă fără minerale

Vegetarienii care consumă tofu în loc de carne se expun riscului de a suferi de deficit de minerale. Tofu e produs din boabe de soia, bogate în acizi fitici, care blochează absorbţia de minerale, cum ar fi calciu, magneziu, fier şi zinc. Japonezii asociază tofu cu miso şi natto, preparate fermentate de bacteria Bacillus subtilis ce scad cantitatea de acizi fitici.

Citeste si...  Dezvăluiri INEDITE - Condimentul care nu lipseşte din mâncarea lui Hillary Clinton din 1992