Featured, IT&C

Lovitură după lovitură pentru Mark Zuckerberg. Congresul SUA l-a chemat, oficial, pe fondatorul Facebook să depună mărturie în cazul Cambridge Analytica

Congresul Statelor Unite i-a cerut în mod formal, vineri, fondatorului şi directorului general al companiei Facebook, Mark Zuckerberg, să depună mărturie în privinţa situaţiei generate de colectarea datelor a peste 50 de milioane de utilizatori de către firma Cambridge Analytica, relatează Reuters.

„Audierea va examina colectarea şi vânzarea de informaţii personale de la mai mult de 50 de milioane de utilizatori Facebook, fără notificarea sau consimţământul acestora şi cu încălcarea politicii Facebook”, se arată în documentul semnat de către republicanul Greg Walden şi democratul Frank Pallone, ambii din Camera Reprezentanţilor.

Un purtător de cuvânt al companiei Facebook a confirmat primirea documentului din partea Congresului american şi analizarea acestuia, fără a preciza dacă Zuckerberg va accepta sau nu să depună mărturie.

 

Liderii Comisiei de Comerţ din Senatul SUA au cerut, de asemenea, audierea lui Mark Zuckerberg. Senatorul John Thune, preşedintele comisiei, şi Bill Nelson, liderul democraţilor, au anunţat contactarea companiei Facebook „pentru a găsi o dată potrivită pentru ca domnul Zuckerberg să depună mărturie în următoarele săptămâni”.

Joi, Mark Zuckerberg a declarat că este dispus să fie audiat în Congresul SUA, dacă în acest fel vor fi furnizate toate informaţiile relevante despre acest caz. El a recunoscut că au fost făcute „erori” în colaborarea cu firma Cambridge Analytica.

Doi senatori au cerut Comisiei Federale de Comerţ, autoritatea de reglementare a practicilor de consum din SUA, să investigheze dacă alte companii au obţinut în mod necorespunzător date ale utilizatorilor reţelei de media sociale Facebook.

Un activist pentru transparenţă, Christopher Wylie, a dezvăluit pentru publicaţiile The New York Times şi Observer că firma Cambridge Analytica, deţinută de miliardarul specializat în tranzacţii speculative Robert Mercer şi condusă la acea vreme de Steve Bannon, a participat la campania electorală a lui Donald Trump folosind fraudulos profilurile Facebook a peste 50 de milioane de alegători americani pentru a construi un puternic program software în scopul anticipării şi influenţării preferinţelor electorale. Aceeaşi companie de consultanţă a fost implicată în campania pentru ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană (Brexit). Steve Bannon a devenit în august 2017 director al echipei de campanie a lui Donald Trump.

Potrivit sursei citate, compania Cambridge Analytica a utilizat date sustrase în 2014 din conturile Facebook pentru a stabili profilurile alegătorilor americani şi a le trimite reclame politice personalizate. Facebook nu avertizase utilizatorii şi luase doar măsuri limitate pentru securizarea datelor.

blank