Un taximetrist a refuzat un client şi i s-a adresat într-un mod grosolan. Agresivitatea, mitocănia și mai ales practica umflării prețurilor sunt doar câteva dintre proastele obiceiuri ale taximetriștilor scoase la iveală într-un material filmat cu camera ascunsă de România Tv. 

Un taximetrist a refuzat un client şi i s-a adresat într-un mod grosolan. În acelasi timp, ministrul Transporturilor Răzvan Cuc continuă să întârzie adoptarea unui act normativ care să reglementeze serviciile de transport alternativ precum Uber, Bolt și Clever. Dacă ministrul Cuc nu va veni rapid cu o soluție legislativă, toate aceste aplicații riscă să se închidă în această săptămână și peste 2,5 milioane de români vor fi nevoiți să apeleze din nou la dispeceratele de taxi.

Primul popas: în fața magazinului Unirea. Deși are becul verde aprins, semn că este liber, un taximetrist refuză cursa, devine agresiv și se laudă că transportă droguri cu mașina.

– ”Vrei să-ți dau detalii?! Mă duc să vând un kilogram de droguri!

– Ce să faci?

– Să vând droguri. Du-te domnule de aici

– Stai domnule că sunt client

– Du-te și lasă-mă în pace”, este discuția dintre client și taximetrist.

În următorul taxi, când aude ce a pățit clientul cu colegul din fața lui, șoferul începe să facă dezvăluiri șocante:

”Sunt derbedei mulți la taxi! E dezastru!Băi nene, adevărate ”pușcării” de oameni. Îi știu pe unii la Centrul Vechi care ia străini și le ia telefoanele. Știu eu, că-mi zic băieții”, se destăinuie șoferul.

Bărbatul recunoaște în trafic mașina unei firme concurente și continuă cu dezvăluirile explicând cum e posibil să circule pe stradă taxiuri fără să aibă niciun fel de licențe, doar folosindu-se de niște subterfugii juridice.

Citeste si...  Udrea, despre fuziunea PDL-PNL: PDL dispare, Blaga stinge lumina.

”Ăla e fostul Grand. Bogdan, care avea numai din alea…certificate de grefă. Grefe de alea de mergea un număr pe trei mașini. Fără licențe”, spune șoferul.

Relaxat, taximetristul descrie și modul de operare de la Aeroportul Otopeni, unde mulți clienți, majoritatea străini, sunt trași pe sfoară sau chiar tâlhăriți.

”Iau clienți de sus de la estacadă și le cer bani pentru drum dus-întors, și de combustibil și de rovignete. Am auzit că și taxă de bagaj le ia. De la Otopeni până în Crângași îi rupe. Așa e. 200 de euro! A luat unul pe card din ăla…60 de milioane până la Ploiești. Fel și fel de infractori și de creaturi. Alții au luat clienți și i-au dus pe câmp și i-au tâlhărit. Le-a luat banii și i-a aruncat acolo pe câmp”, mai adaugă șoferul.

Totuși, raiul taximetriștilor rechini continuă să fie la Gara de Nord. Este suficient să vorbești altă limbă că e clar că din acel moment prețul nu se mai face pe aparat, ci exclusiv de către pirați. Astfel, clientului care îi filma cu camera ascunsă i-au fost ceruți fără nicio jenă între 40 și 60 de lei pentru o cursă de câțiva kilometri.

În timp ce pe stradă se petrec astfel de scene în fiecare zi, milioane de români așteaptă să vadă dacă vor fi nevoiți să se întoarcă la dispeceratele de taxi doar pentru că ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, nu face nimic pentru reglementarea serviciilor de transport alternativ.