Clienții băncilor care refuză să poarte mască și intră în discuții contradictorii cu personalul pot rămâne fără conturi. Măsura se va aplica în Marea Britanie, în contextul restricțiilor răspândirii coronavirusului.

Băncile sunt considerate instituții esențiale în Marea Britanie și vor fi deschise lucrului cu publicului în decursul celei de-a treia carantine impuse de guvernul britanic.

Clienții sunt sfătuiți însă să recurgă la internet banking, iar dacă nu este posibil, să vină în sucursale. Însă au obligația de a purta mască de protecție, cu excepția cazurilor în care acest lucru este contraindicat de medic, arată publicația „The Sun”.

Amenzile poliției pleacă de la 200 de lire, progresiv până la 6.400 de lire pentru nepurtarea măștii într-un spațiu public. Mai nou, reglementările legale din Marea Britanie le permit băncilor să blocheze imediat conturile clienților care nu respectă regulile coronavirusului.

Până acum, însă, nu a fost aplicată această sancțiune, arată sursa citată.

Șeful rețelei bancare HSBC a declarat că va lua această măsură pentru clienții recalcitranți.

„Dacă ne vizitați în sucursale, vă rugam să purtați mască și să păstrați o distanță sigură față de ceilalți. Totuși, vă rugam să luați în considerare operațiunile bancare făcute din siguranța casei dumneavoastră. Dacă veniți în sucursale, trebuie să vă conformați regulilor. În cazul în care unele persoane se pun singure în pericol, sau îi pun în pericol pe colegii noștri, ne rezervăm dreptul de a le închide contul” a declarat Jackie Uhi, șeful HSBC Bank.

Și la Barclays, situația este similară. Un client care nu poartă mască nu va rămâne automat fără cont bancar, însă dacă devine agresiv la adresa personalului, acesta va fi evacuat iar contul său închis, arată sursa citată.

În cazul marilor magazine, la fel, clienții fără mască vor fi dați afară imediat de forțele de securitate.

Citeste si...
Mai multe medicamente se vor scumpi de la 1 septembrie