Actualitate

Importante arestari în urma percheziţiilor de la UMF

Acum doua zile, ofiţeri de poliţie si procurori ai Parchetului General au efectual percheziţii la Universitatea de Medicină şi Farmacie din Bucureşti. În urma acţiunii, directorul administrativ al UMF, Dan Pahoni, şi directorul tehnic, Corina Antoaneta Angheluţă, sunt cercetaţi pentru luare de mită pentru atribuirea contractelor de achiziţie publică şi au fost plasaţi în arest la domiciliu de Tribunalul Bucureşti.

Importante arestari în urma percheziţiilor de la UMF
Importante arestari în urma percheziţiilor de la UMF

Acum doua zile, ofiţeri de poliţie si procurori ai Parchetului General au efectual percheziţii la Universitatea de Medicină şi Farmacie din Bucureşti. În urma acţiunii, directorul administrativ al UMF, Dan Pahoni, şi directorul tehnic, Corina Antoaneta Angheluţă, sunt cercetaţi pentru luare de mită pentru atribuirea contractelor de achiziţie publică şi au fost plasaţi în arest la domiciliu de Tribunalul Bucureşti.

Potrivit comunicatului Parchetului General, Dan Pahoni, director general administrativ, şi Corina Antoaneta Angheluţă, director tehnic în cadrul UMF Bucureşti, sunt acuzaţi de luare de mită şi abuz în serviciu în legătură cu atribuirea de contracte de achiziţie publică.

În acelaşi dosar, Elena Bărbulete, Cristian Dumitroiu şi Nicolae Florică (administratori de societăţi comerciale) sunt urmăriţi penal (primii doi sub control judiciar) pentru dare de mită, iar Diana Carmen Mihăilescu-Ivănuş este acuzată de luare de mită.

Din cercetări a mai reieşit că Dan Pahoni a solicitat sume de bani sub formă de „sponsorizare”, în favoarea unor persoane/ entităţi din cercul său relaţional, de la reprezentanţii societăţilor cu care se afla în relaţii contractuale.

Pentru acelaşi tip de activitate, în speţă reabilitarea unor imobile aflate în patrimoniul UMF şi aproximativ în aceeaşi perioadă de timp, iunie-noiembrie 2009, au fost încheiate mai multe contracte cu societăţile deţinute sau controlate de oameni de afaceri aflaţi în cercul relaţional al celor doi directori.

De asemenea, cei doi au dispus divizarea achiziţiilor publice în mai multe contracte distincte care să se încadreze în limitele valorice impuse de OUG nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de servicii, astfel încât să poată fi aplicată fie procedura de achiziţie directă, fie cea simplificată a cererii de ofertă, iar contractele să fie direcţionate către firmele agreate.

blank