Ce trebuie să facem pentru a ne bucura cu adevărat de acest sezon

sarbatori_fericite

Deşi ne aflăm într-un sezon în care toată lumea ar trebui să fie fericită, totuşi, de Sărbători, se poate întâmpla exact contrariul. Dar cum poţi avea Sărbători Fericite? Lumea devine din ce în ce mai stresată din pricina alergăturilor pentru a cumpăra cele mai frumoase daruri, de a pune pe mese cele mai alese bucate şi nu mai poate avea Sărbători Fericite! Chiar şi vizitele la rude pot deveni sursă de stres întrucât se pot redeschide conflicte vechi pe care nu ştii cum să le ocoleşti.

Putem avea Sărbători Fericite, dar numai dacă facem nişte alegeri simple. Trebuie să înţelegem că lucrurile cumpărate nu au o valoare prea mare, că trebuie să ne bucurăm de fiecare moment, că puţină linişte e mai bună decît multă alergătură.

1. Seteaza-ti intentia de a te bucura de aceste Sarbatori

Cercetari realizate de psihologul Barbara Fredrickson au relevat faptul ca atunci cand o persoana isi seteaza emotii pozitive, va deveni mai deschis, mai sensibil si va trece prin experiente pozitive şi, poate, va avea zile fericite. In plus, buna dispozitie este contagioasa si va da motive in plus de bucurie.

2. Savureaza fiecare moment

Cercetarile realizate de Fred Bryant, profesor de psihologie, au scos la iveala faptul ca savurand momentele de bine in creier se formeaza legaturi neuronale care pastreaza si mai bine amintirile. Cu cat esti mai constient de starea de bine si te bucuri de ea, cu atat mai bine se va “cimenta” aceasta amintire.

Ia o pauza

Atunci cand te simti coplesit de ceea ti se intampla, ia o pauza. Bea un ceai, fa o baie, iesi la plimbare, fa yoga. Studii realizate la Harvard spun ca in momentele de stres trebuie sa te concentrezi doar pe un anumit lucru, de preferinta pozitiv. O minte “multitasking” este, de obicei, nefericita, astfel că nu vom avea Sărbători Fericite!

4. Fii recunoscator

Intr-un studiu realizat de Martin Seligman, specialist in psihologie pozitiva, s-a demonstrat faptul ca exprimarea directa a aprecierii si a iubirii fata de prieteni, rude, colegi, te vei simti mai conectat cu persoanele respective. In plus, scrierea zilnica timp de 15 zile a lucrurilor bune care ti s-au intamplat a dus la scaderea depresiei cu pana la 92% in randul a 94% din pacientii tratati de dr. Seligman.

5. Fii generos

Ca si recunostinta, generozitatea actioneaza asupra creierului. Atunci cand simti impulsul de a fi generos, actioneaza, fara sa astepti ceva in schimb. Sentimentul pe care ti-l produce imaginea unui om fericit contribuie la ridicarea starii de spirit si, automat, la generarea unor actiuni pozitive cu rezultate pozitive. Nu uita de tine si include-te pe lista celor care se vor bucura de generozitatea ta pentru a avea Sărbători Fericite!

 

Citeste si...  FOTO: Lavinia Parva, la plaja.