Actualitate, Featured

Iată din ce motive a sters o bancă datoriile mari pe care le aveau 2 clienti

Din ce motive a ștets o bancă datoriile mari pe care le aveau 2 clienti aproape 300.000 de lei și 52.000 de franci elvețieni din datoriile unor consumatori din Oradea, respectiv București, deoarece aceștia nu mai puteau achita creditele, fiind cazuri sociale.

Ce motive a avot o bancă sa șțeargă datoriile mari pe care le aveau 2 clienti „Un consumator din București a obținut ștergerea unei datorii de 298.000 de lei (aproximativ 62.000 Euro) în urma negocierii cu banca, intermediată de CSALB. În acest caz, banca a acceptat ștergerea întregii datorii pe care consumatorul o mai avea de achitat. Același lucru s-a întâmplat și într-un alt caz social, din Oradea, pentru care aceeași bancă a șters suma de 51.930 CHF”, se arată într-un comunicat de presă transmis de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), potrivit Mediafax.

„Am contractat în anul 2007 un credit imobiliar în CHF. Din cauza crizei imobiliare și a creșterii cursului CHF, ratele au ajuns chiar să se dubleze, în timp. Până în toamna anului 2018 am reușit cu unele întârzieri să plătim ratele, însă din primăvara lui 2019, de când ne confruntăm cu o gravă problemă de sănătate a soției, perioada de întârziere s-a tot mărit”, spune consumatorul din Oradea despre ștergerea datorie de aproape 52.000 CHF.

În cazul consumatorului de București, pentru care banca a șters aproape 300.000 de lei din datorie, situația a fost următoarea, potrivit comunicatului de presă menționat: În urmă cu patru ani, A.S. a împrumutat de la bancă aproximativ 70.000 de Euro pentru a-și cumpăra o casă. Pusese pe picioare o firmă în domeniul IT, după ce studiase și muncise în afara țării. În urmă cu doi ani însă, a suferit un accident rutier în urma căruia a suportat multe intervenții chirurgicale și luni de recuperare, care continuă și în prezent.

În primele zile ale acestui an, aceeași bancă comercială a luat decizii similare în cazul mai multor consumatori care aveau cazuri sociale dificile:

– Banca a închis un credit de consum fără ipotecă pentru B.I din București. Concilierea a rezultat prin remiterea sumei de 3.945 de Euro către consumator. Pentru aceeași persoană, banca a stins descoperitul de cont în valoare de 3.288 de lei;

– Într-un alt caz, din București, suma remisă consumatorului V. M. pentru închiderea creditului a fost de 8.553 de lei. În plus, acea bancă a virat în contul acestuia suma de 1.785 de lei.

 

blank