Pe măsură ce înaintăm în vârstă, este mai dificil să controlăm greutatea, cu atât mai mult dacă se renunță şi la mişcare. Totuși, care sunt regulile pe care trebuie să le respectăm dacă ne-am propus să dăm jos kilogramele în plus după vârsta de 40 de ani? Ce putem face?

Ce trebuie sa faci dacă vrei să slăbesti după vârsta de 40 de ani :

30 de minute de mișcare – zilnic
Dacă vrei să slăbeşti mai multe kilograme într-o perioadă mai scurtă de timp, puteți opta pentru o dietă mai restrictă (dar aveți grijă să nu vă puneți sănătatea în pericol) și să faceți mai mult sport. Exercițiile cu greutăți, de exemplu, vă ajută să creșteți sau să vă păstrați masa musculară, în timp ce exerciţii fizice moderate te ajută să arzi calorii bune și să slăbeşti mai ușor.

Ce trebuie sa faci dacă vrei să slăbesti după vârsta de 40 de ani :

Dacă nu ai posibilitatea de a merge la sală, este recomandat să faci orice tip de mişcare, pentru măcar 30 de minute, în fiecare zi: gimnastică, plimbări, alergări ușoare, mers pe bicicletă.

Stabilește-ți un program de mese
O altă schimbare fundamentală pe care o poţi face pentru a slăbi este să mănânci mai puţin şi mai des, de 5-6 ori pe zi, lăsând suficient timp între mese. Servește un mic dejun uşor și sănătos acasă, un iaurt degresat la prima gustare sau un măr golden sau 50 g de oleaginoase, un prânz sănătos (carne cu salată / ciorbă / supă cremă), o a două gustare cu 30-50 g seminţe sau un fruct și o cină foarte, foarte ușoară.

Citeste si...  Carburanți mai ieftini în 2017, dar scumpi în 2018

Porţiile mai mici, servite la distanţe scurte-medii de timp, la ore fixe, îţi oferă o mai mare senzaţie de saţietate.

Ţine dietă și monitorizează-ți greutatea
În cazul în care ai vrea să te menţi la un anumit număr de kilograme, acordă atenție micilor creșteri în greutate. Monitorizează-ți constant greutate (cântărește-te săptămânal / la două săptămâni / lunar) și ia măsuri de în dată ce observi că numărul de kilograme crește. Renunță la dulciuri, produse făinoase și procesate, băuturi carbogazoase, limitează consumul de alcool, mâncărurile fast-food și mezelurile.

Alege o dietă care ți se potrivește, bogată în legume și fructe proaspete, cereale integrale, semine, nuci, alune, migdale, peste şi carne slabă, lactate şi brânzeturi de calitate, cu conținut redus de grăsimi.

De asemenea, proteinele şi produsele lactate sunt nesare pentru menținerea sănătății oaselor.

Odihnește-te suficient
Un somn bun, de 7-8 ore pe noapte, poate preveni acumularea kilogramele în plus. În timp ce te odihneşti, se reglează nivelurile hormonilor responsabili pentru senzația de foame (grelina şi leptina), astfel că vei avea mai rar poftă de alimente dulci sau bogate în grăsimi, şi nu vei mai mânca atât de mult la o singură masă. De asemenea, în timpul somnului, metabolismul şi mecanismele de procesare a zaharurilor sunt accelerate.