Comisia Federală de Comunicare din SUA a primit 1.312 reclamații de la telespectatorii care au urmărit reprezentația artistelor Shakira și Jennifer Lopez din timpul Super Bowl, cea mai urmărită competiție de sport din întreaga lume. Spectacolul celor două artiste a inclus dansuri la bară, din buric, dar și câteva gesturi cu conotație sexuală.

Unele dintre plângeri au venit de la părinți care au acuzat că aceste scene i-au expus pe copiii lor la un „show porno”. Alții au spus că acest spectacol a încurajat traficul de persoane și exploatarea sexuală. Unii telespectatori au fost supărați că nu au fost avertizați public înainte de începerea show-ului și că acesta a fost mai mult un spectacol al unui club de striptease decât un act muzical, informează CNN.

Un spectacol nepotrivit pentru copii
Mulți părinți s-au înfuriat după ce au urmărit show-ul cu copiii lor. Aproape jumătate din cele peste 1.300 de reclamații au menționat că spectacolul din pauza meciului a fost unul nepotrivit, mai ales pentru copii.

„Prestația lui Jennifer Lopez din pauza Super Bowl a fost foarte explicită și complet neacceptabilă pentru un eveniment vizionat de familii cu copii. A trebuit să-mi scot copiii din cameră pentru a nu asista la ceva ce nu ar trebui să vadă”, a declarat unul dintre reclamanți.

„Familia mea era foarte nerăbdătoare să vadă Super Bowl-ul. Cu toate acestea, nu am fost pregătită să-i explic fiicei mele de 11 ani de ce Jennifer Lopez era îmbrăcată atât de sumar și de ce se pipăia”, a spus un alt telespectator.

„Ce învață fetele tinere? Dans pe jumătate dezbrăcate pentru a excita bărbații și apoi folosesc mișcarea #MeToo pentru că au fost hărțuite?”, a reclamat un telespectator din Wisconsin.

Mișcarea #MeToo și exploatarea sexuală
Multe dintre reclamații au menționat mișcarea #MeToo, exploatarea sexuală și traficul de persoane.

„În țara noastră s-au depus eforturi mari pentru ca drepturile femeilor să fie respectate, iar mișcarea #MeToo a fost un lucru foarte bun. Însă, acest spectacol ne duce din nou la perioada în care femeile erau mai apreciate pentru sexualitatea lor, decât pentru inteligența și personalitatea arătată. Nu consider că acest show este unul potrivit pentru vizionarea împreună cu toată familia”, spune o femeie din Ohio.

Citeste si...  Jennifer Lopez, de nerecunoscut dar foarte sexy!

„Un spectacol dezgustător a fost difuzat la TV în timpul pauzei de la Super Bowl. M-a revoltat ideea că acest lucru a fost difuzat în atâtea case din America și, probabil, în toată lumea. Sexul pare a fi o afacere în zilele noastre, în ciuda traficului de persoane și a mișcării #MeToo. Rușine Fox!”, reclamă un alt telespectator, acuzând și televiziunea care a transmis acest eveniment.

„Acesta nu este un spectacol pentru întreaga familie, așa cum se vrea Super Bowl. A fost îngrozitor pentru că și fete tinere au participat la acest spectacol. Nu este de mirare că există trafic de persoane când voi îl numiți un eveniment pentru toată familia. Și unde sunt acum adeptele #MeToo? Nu vedeți ipocrizia?”, a precizat o altă persoană ce a reclamat conținutul nepotrivit al show-ului.

Boicotarea sponsorilor
Multe dintre reclamații includeau și amenințări cu privire la boicotarea unei firme de răcoritoare, care este principalul sponsor al show-ului făcut de Shakira și Jennifer Lopez. Aceștia au spus că intenționează să renunțe să mai urmărească viitoarele ediții Super Bowl și chiar să nu mai fie fani ai Campionatului Național de Fotbal American (NFL).

„Sunt îngrozit de modul în care o rețea de televiziune a permis ca degradarea femeii și, practic, un show porno, să fie difuzat la o oră la care toată familia are acces la televizor. Acest lucru m-a făcut să boicotez rețeaua de televiziune Fox și NFL”, a spus un alt telespectator.

„Am fost unul dintre cei care au schimbat canalul imediat cum au văzut despre ce este vorba în show. Fox și NFL ar trebui trași la răspundere pentru spectacol. Încă un motiv pentru a boicota campionatul de fotbal”, s-a plâns un alt reclamant.

Super Bowl, finala ligii campionatului de fotbal american, a fost urmărit în întreaga lume de peste 100 de milioane de telespectatori. Acesta este cel mai urmărit eveniment sportiv din lume, iar sumele investite în publicitate sunt uriașe. Finala din acest an a adus un nou record: 5,6 milioane de dolari pentru 30 de secunde de publicitate.