Preşedintele FNAP, Iulian Cristache, a declarat, pentru MEDIAFAX, că intenția ministrul Educației Ecaterina Andronescu de a crea clase separate pentru copiii cu cerințe speciale ar putea fi o discriminare. Potrivit lui Cristiache, copiii cu cerințe speciale sunt și cei care sunt capabili de perfomanțe foarte mari.

„În primul rând, cerințele speciale educaționale nu sunt neapărat în sensul diagnosticării cu un handicap. Și copiii capabili de performanțe mai mari decât majoritatea necesită cerințe speciale educaționale, și prin lege trebuie să i se acorde atenția necesară. Mai sunt și copii cu tulburări specifice de învățare (TSI), dar și copiii care au un diagnostic. Cazuistica acestor copii cu cerințe speciale este extrem de mare. Dacă facem o astefel de separare vorbim practic de discriminare și de segregare”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Iulian Cristache, președintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi.

Potrivit lui Cristache, copiii cu cerințe speciale au nevoie să fie integrați în învățământul de masă și trebuie să fie încurajați să se dezvolte în sistemul de masă, nu separați.

„Ecaterina Andronescu spune că nu poate asigura, într-o școală unde sunt, să zicem 10 cazuri, fiecare într-o clasă, că trebuie să se asigure profesori pentru fiecare în parte, și din acest motiv nu au cum să se ocupe de fiecare copil în parte. Bun, dacă o gândești așa, are într-un anumit procent dreptate. Dar problema este că dacă duci copilul în învățământul de masă și creezi clase speciale, este același lucru cum ai crea o clasă în centrele speciale, de plasament. Este clar vorba de o discriminare și o atingere la toți acești părinți care au, din nefericire, acești copii cu probleme”, mai spune Cristache.

Citeste si...
Ce spune fiica lui Copos despre prejudiciul adus de tatăl ei în cazul Loteria

Preşedintele FNAP mai spune că ministrul Ecaterina Andronescu nu s-a consultat cu Federația pe acest subiect.

„Personal chiar nu înțeleg de ce doamna ministru nu vrea să ne pună niște întrebări, ca parteneri sociali, mai ales că cel puțin o dată pe săptămână suntem în minister”, a mai declarat Iulian Cristache.

Reacția președintelui FNAP vine după ce Ecaterina Andronescu a declarat, pentru Digi 24, că elevii cu dificultăți de învățare se află acum integrați fie în școli speciale, fie în sistemul normal, dar fără profesori dedicați, motiv pentru care o variantă ar fi înființarea claselor separate pentru acești copii.

„Noi acum îi avem pe cei cu dificultăţi de învăţare, să îi numim aşa generic, împărţiţi în două categorii. Pe unii îi trimitem în şcolile speciale, iar alţii sunt în şcolile normale, integraţi în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reuşim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integraţi în clasele normale şi atunci creăm dificultăţi la profesori. Şi mă gândeam dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo. Adică aş vrea: ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă, să le putem asigura profesori de sprijin”, a declarat ministrul Educației, la Digi 24.