Nu există investitori interesați de Autostrada Unirii, pe care Guvernul vrea să o construiască parțial prin parteneriat public-privat. Data limită de depunere a fondurilor europenea si a ofertelor pentru tronsonul Târgu Neamț şi Iași a fost prelungită până pe 5 august. Între timp, asociațiile care au reușit să oblige prin lege Executivul să realizeze autostrada cer renunțarea la ideea unui PPP.

Guvernul ignorează accesarea fondurilor europene aceste fonduri sunt cea mai sigură, dar și cea mai ieftină variantă, spun asociațiile de transport din Iași, care fac demersuri pentru acest obiectiv de mai bine de doi ani.

Asta în timp ce Guvernul încă așteaptă un investitor care să construiască o autostradă, dispus să facă un parteneriat cu statul.

Mâine, asociațiile civice din Iasi vor redacta un nou document pe care îl vor trimite Guvernului. Acestea spun că tergiversarea scade pe zi ce trece șansele accesării de fonduri europene și e important ca Guvernul să accepte ca acest proiect trebuie realizat integral cu finanțare de la Uniunea Europeană.

Citeste si...  PNL, USR, PMP şi Pro România au încheiat un acord pentru răsturnarea guvernului

Din tot segmentul, Târgu-Mureș – Iasi – Ungheni, tronsonul dintre Târgu Neamț și Iasi este încă într-o situație de incertitudine. Aceasta este și porțiunea pe care Executivul vrea să o realizeze prin parteneriat public-privat și nu cu fonduri europene, spre deosebire de bucata de autostradă dinspre vest.

O problemă este și cu extremitatea estică a autostrăzii, la podul de la Ungheni, pentru care încă nu există avize de la mediu.