Philipp Schindler, șeful segmentului business în cadrul gigantului informatic Google, a declarat că la nivelul companiei se depun toate eforturile posibile pentru combaterea campaniilor de dezinformare online sau a ştirilor false, scrie marţi portalul recode.net. ”Trebuie să tratăm foarte, foarte serios problema ştirilor false şi să ne gândim ce putem face în această privinţă”, a declarat Philpp Schindler la conferinţa Code Media desfăşurată la Ritz-Carlton în Dana Point, statul California (SUA).

”Înmulţirea dezinformărilor online reprezintă o problemă foarte complicată”, a mai spus Schindler, adăugând că Google face eforturi pentru eliminarea furnizorilor de ştiri false de pe platformele proprii. Google a adăugat de asemenea etichete la anumite ştiri apărute în Google News şi care au fost verificate. ”Ştiri false înseamnă foarte multe lucruri pentru diferiţi oameni şi destul de des este greu de trasat o linie, evident, între ştiri false şi jurnalismul de slabă calitate”, a mai spus Philipp Schindler, adăugând că există de asemenea îngrijorări că pe acest fond ar putea creşte cenzura.

Citeste si...  Gândacul de bălegar, personajul cheie într-un Google Doodle de Ziua Pământului

El a mai spus că nu are niciun sfat pentru cei de la Facebook, care sunt mult mai vizibili în centrul dezbaterii despre dezinformarea care se răspândeşte online, conform Agerpres. Recent, cu prilejul vizitei efectuate în Marea Britanie, şeful executiv al Apple Tim Cook a declarat că ştirile false ”reprezintă una din problemele principale de astăzi şi nu poată fi rezolvată printr-o soluţie simplă”, conform theverge.com.