Actualitate, Stiri

Generaţia Facebook, nesigură pe cunoştinţele dobândite în şcoală

„Generaţia BAC 2013” se teme de competiţie şi evită concursul de admitere la facultate

Generaţia FacebookTinerii de 19 ani, care au susţinut examenul de bacalaureat în sesiunea de vară, se declară dependenţi de Facebook, evită competiţia în învăţământul universitar şi susţin că învaţă mai uşor prin platforme de e-learning, rezultă dintr-o analiză făcută în baza cercetărilor online de pe platforma iVox.ro.

Radiografia „Generaţia BAC 2013” arată diferenţe importante în atitudinile şi convingerile despre învăţare şi carieră, faţă de respondenţii care au susţinut acest examen în anii anteriori, iniţiatorii cercetării precizând că unele sunt explicabile prin prisma gradului mare de utilizare a tehnologiei, altele prin modelele sociale pe care aceşti tineri le au la dispoziţie pentru a se inspira şi a avea succes în viaţă.

Studiul arată că aceşti tinerii sunt mai puţin dispuşi să se confrunte în competiţii de admitere la studii superioare, dar sunt totuşi conştienţi de valoarea brandului personal pentru a reuşi în carieră. Cred că diploma de facultate este indispensabilă pentru un loc de muncă suficient de bine plătit (64,7 la sută), iar procedurile cele mai apreciate pentru admiterea la facultate sunt, în opinia lor, înscrierea pe bază de dosar (33 la sută, aproape dublu faţă de cei care au susţinut examenul de maturitate înaintea lor, respectiv 17,5 la sută), proba scrisă (39,8 la sută, cu aproape o treime mai puţin decât generaţiile anterioare, respectiv 61,7 la sută) şi interviul (21,6 la sută).

Cele mai apreciate centre universitare sunt Bucureşti (39 la sută), urmat de Cluj-Napoca (32,5 la sută) şi Iaşi (18,2 la sută).

Probabil din cauza profesorilor slab pregătiţi, 53,57% apreciază cursurile online ca o metodă optimă de învăţare şi au urmat cel puţin o dată o astfel d eformă de instruire. Ei cred în mai mare măsură decât ceilalţi respondenţi că prezenţa în mediul online le poate influenţa cariera (68,2 la sută dintre cei care au împlinit anul acesta 18 ani, faţă de 58,8 la sută la generaţiile anterioare). Ei au încredere în managerii tineri (63,9 la sută) şi consideră că e important să ai un brand personal, însă doar în anumite domenii de activitate (57,7 la sută)”, se arată într-un comunicat.

Aceeaşi analiză arată că generaţia 2013 este mai degrabă dependentă de social media decât de smartphone, 53,3 la sută declarând că Facebook este platforma de socializare utilizată cel mai des, urmată de Yahoo Messenger (27,2 la sută), Skype (7,6 la sută) şi Twitter (6,5 la sută).

„Spre deosebire de ceilalţi, «Generaţia BAC 2013» are în proporţie mai mare două conturi active pe platformele de socializare (31,3 la sută în cazul adolescenţilor care au împlinit anul acesta 18 ani faţă de 24,9 la sută în cazul celorlalţi respondenţi). În acelaşi timp, 96,5 la sută dintre tineri consideră că oamenii acordă o importanţă prea mare reţelelor sociale şi peste jumătate simt deseori că pierd controlul timpului petrecut pe internet. Un procent cu 10 la sută mai ridicat decât în cazul celorlalţi respondenţi au declarat că nu au un smartphone. Dintre cei care au un smartphone, 36,5 la sută folosesc cel puţin o dată pe zi o aplicaţie”, se mai arată în comunicat.

Iniţiatorii analizei au mai stabilit că tinerii care au 18 ani cumpără branduri alimentare româneşti în proporţie semnificativ mai mică decât cei din generaţiile anterioare (31,8 la sută, faţă de 56,2 la sută), iar aproape jumătate dintre ei declară că le este indiferent ce fel de branduri cumpără.

De asemenea, ei susţin că nu şi-ar face cumpărăturile zilnice online (56 la sută), că sunt mari amatori de promoţii (91,07 la sută) şi recunosc că îşi schimbă decizia de cumpărare în faţa raftului datorită unei reduceri la un anumit produs.

„«Generaţia BAC 2013» are un sentiment de mândrie privind apartenenţa europeană într-o măsura mai mare decât generaţiile anterioare (77 la sută faţă de 69,1 la sută). În acelaşi timp, consideră că stilul lor de viaţă este mai bun decât al majorităţii oamenilor pe care îi cunosc (61,02 la sută), cu o treime mai mult decât respondenţii din generaţiile anterioare (42,6 la sută)”, mai rezultă din analiza citată.

Tinerii care au 18 ani au afirmat că practică cel puţin 30 de minute de mişcare în fiecare zi, în proporţie semnificativ mai mare decât generaţiile anterioare, şi consideră într-o măsură mai mare că lumea showbiz-ului influenţează percepţia asupra frumuseţii (58,8 la sută faţă de 41 la sută în cazul respondenţilor cu vârsta mai mare decât ei).

Cercetarea a fost realizată de Rogalski Damaschin Public Relations, în rândul a peste 2.000 de tineri cu vârsta de 18 ani, colectarea răspunsurilor fiind realizată în primele şase luni ale anului.  (I.Ş.)

blank