Primarul Gabriela Firea precizează că dublarea taxei de promovare turistică nu reprezintă „un nou bir pentru bucureșteni”, ci va fi un tarif colectat de hoteluri de la turiștii care vizitează Capitala, menționând că estimările arată aproximativ 3 milioane de euro colectați.

https://www.facebook.com/gabifirea/

„Deci, contrar celor scrise in aceste zile, taxa nu reprezinta un nou bir pentru bucuresteni, ci este o taxa care se colecteaza de catre hotelieri de la turistii care viziteaza Capitala, la fel ca in alte orase din Romania si din Europa. Asadar, nu este o taxa platita de bucuresteni, ci pentru bucuresteni, tinand cont de faptul ca promovarea turistica a unui oras atrage dupa sine crestere economica, apariția de locuri de muncă, bunăstare. Nu introduc eu această taxă, există de ani buni, propunerea noastră a fost de majorare cu 1%, astfel vom avea, ca și alte orașe din România și din lume, un nivel al taxei de 2% din venitul de cazare pe zi”, a scris Gabriela Firea pe Facebook.

Rareș Bogdan recunoaște că Gabriela Firea este imposibil de învins de la Primarie

Potrivit estimărilor, în cazul unei taxe de 2%, sumele colectate vor fi de aproximativ 3 milioane euro, spune edilul.

Banii colectați vor avea destinații clare și vor fi utilizați în colaborare cu operatorii din industrie.

„Avem un parteneriat foarte bun cu Federatia Industriei Hoteliere din Romania – FIHR, pentru dezvoltarea unor proiecte comune de promovare turistica a Bucurestiului. Vom face toate demersurile impreuna pentru infiintarea Organizatiei de Management de Destinatie (OMD) si cheltuierea banilor prin intermediul acestuia”, mai adaugă Firea.

Drept exemplu, primarul enumeră taxele din alte orașe: Oradea – 3%, Timișoara și Sinaia – 2%, Alba Iulia – 4,70 lei/turist/zi.

De asemenea, este atractivă pentru municipalitate înființarea unei Organizații de Management al Destinației: „Suntem interesați de colaborarea cu mediul privat în domeniul turismului” – spune primarul.

Citeste si...
Prioritățile Bucureștiului. Ce se discuta azi în ședința CGMB

„Primăria Capitalei gestionează o serie de servicii publice care au impact asupra vizitatorilor, cum sunt cele de transport public local sau administrarea monumentelor, pe care le-am modernizat ținând cont și de componenta turistică, însă întotdeanua este loc pentru mai bine și ne-am bucura să avem alături de noi specialiști în domeniu din mediul privat. Cred în colaborare pentru că este unul dintre principiile care m-au ajutat să duc la bun sfârșit o serie de proiecte pentru dezvoltarea Capitalei”, mai adaugă Firea în aceeași postare.

Precizările vin după ce Asociația Incoming România a criticat decizia Primăriei Capitalei de a dubla taxa de promovare turistică de la 1% la 2% explicând că măsura ar reprezenta o lovitură dată turismului organizat prin agențiile care aduc străini în țara noastră.

Primăria Capitalei va dubla taxa de promovare turistică, de la 1% la 2% din tariful de cazare, potrivit unui proiect votat în şedinţa Consiliului General al Municipiului Bucureşti din 18 decembrie. Taxa va fi percepută de toate structurile de cazare din oraş, care vor avea obligaţia să verse sumele încasate către Municipalitate.

„Se instituie taxă specială pentru promovarea turistică a Municipiului Bucureşti pentru anul 2020. Taxa se calculează prin aplicarea cotei de 2% la venitul din cazare pentru fiecare zi de sejur a turistului, valoare care nu include TVA. Prezenta hotărâre se comunică Primăriilor sectoarelor 1 – 6 şi instituţiilor publice de interse local ale Municipiului Bucureşti”, se arată în proiectul de hotărâre votat miercuri, şi care s-a aflat în dezbatere publică până pe data de 2 decembrie 2019.

Potrivit proiectului, taxa de promovare este în prezent de 1%.