Primarul General, Gabriela Firea a dezvăluit planul său pentru decongestionarea traficului rutier din Capitală. „Vom lua o serie de masuri care sa duca la decongestionarea traficului rutier in Capitala: innoirea si suplimentarea parcului auto RATB, crearea de noi parcari pentru degajarea arterelor si infiintarea unor retele utilitare pentru biciclete”, a declarat edilul.

Primarul General, Gabriela Firea, a explicat ca, pentru rezolvarea problemei congestiei traficului rutier sunt necesare o serie de masuri care ar trebui luate, pe cat posibil, simultan: „Dezvoltarea si modernizarea transportului public de calatori, inclusiv prin asigurarea de trasee prioritare; imbunatatirea infrastructurii (largiri de artere, strapungeri, poduri, pasaje), un management performant al traficului, asigurarea unui numar cat mai mare de locuri de parcare exploatate inteligent si incurajarea transportului alternativ nepoluant (biciclete, dispozitive electrice).

Referitor la transportul in comun, Municipiul Bucuresti, in calitate de entitate contractanta, are in derulare in prezent o procedura de licitatie deschisa, procedura de achizitie online, pentru atribuirea unui contract sectorial privind furnizarea a 400 autobuze urbane EURO 6 pentru transportul public. Valoarea estimata a Contractului (fara TVA) este de circa 110 milioane euro. Licitatia a fost contestata si peste 2 zile urmeaza sa avem o decizie in ce priveste continuarea sau nu a procedurii”.

Urgentarea innoirii parcului auto RATB

Totodata, Primarul General, Gabriela Firea, a explicat:  „Dat fiind faptul ca sistemul de transport public reprezinta infrastructura critica, iar functionarea defectuoasa a acestuia are un impact direct si negativ asupra cetatenilor, Municipalitatea a decis ca pentru urgentarea innoirii parcului auto al RATB sa demareze o procedura paralela pentru achizitionarea unui numar de 200 de autobuze urbane EURO 6, prin intermediul institutiilor financiare internationale (precum BERD), care vor oferi atat asistenta tehnica de specialitate cat si finantarea necesara.

De asemenea, a fost aprobata achizitionarea de catre Municipiul Bucuresti a unui numar de 100 tramvaie si 100 de troleibuze. Caietele de sarcini au fost elaborate si asumate de catre RATB si urmeaza a fi transmise catre expertii Jaspers si catre Universitatea Politehnica Bucuresti in vederea imbunatatirii si definitivarii acestuia. Dupa ce toate aceste masuri se vor implementa, printr-o consultare publica adecvata,  credem ca se va ajunge si la instituirea unei taxe de centru pentru protejarea mediului inconjurator, a cladirilor de patrimoniu, si pentru decongestionare. Cetatenii ar dori sa foloseasca transportul in comun, dar nu este unul de calitate, nu putem sa dam vina pe cetateni ca nu s-a innoit cum ar trebui parcul auto in ultimii 20 de ani. Facem tot ce este omeneste sa recuperam aceste intarzieri”.

Noi locuri de parcare

Primarul General, Gabriela Firea, a mai declarat ca anul viitor vor incepe lucrarile la mai multe parcari, unele in centrul Capitalei, altele park&ride, la iesirea din Bucuresti si la gurile de metrou. „Anul acesta vor incepe lucrarile la parcarea park&ride de la Capatul Sos. Pantelimon, iar anul viitor la  parcarea subterana Edgar Quinet, Piata Dorobanti (254 de locuri), Piata Constitutiei, Sala Palatului, Piata Lahovary, Piata Cantacuzino, Theodor Pallady si Baneasa. De asemenea, tot anul viitor vor incepe si lucrarile la parcarile subterane prevazute in Planul Integrat de Dezvoltare Urbana, lucrarile fiind realizate de companiile municipale, cat si cu operatori privati. Este vorba despre Parcarea de la Piata Constitutiei (988 locuri parcare), parcaj subteran Sala Palatului Nord cu 3 niveluri (552 locuri auto); parcaj subteran Sala Palatului Sud (536 locuri auto, trei niveluri); piata Lahovary (207 locuri) si Piata de Flori, Piata Cantacuzino (206 locuri), acestea avand termen de finalizare 3 ani.  Tot anul viitor vor incepe lucrarile la parcarile park&ride din Baneasa, Theodor Pallady, avand termen de finalizare 2 ani. Se vor mai construi de asemenea parcari supraetajate pe structura usoara, cel putin cate o parcare in fiecare sector. La aceasta data, se lucreaza la revizuirea studiului de fezabilitate pentru doua parcari situate in Sectorul 3 (Str. Cernei si Str. Textilistilor). Sectorul 3 va preda cele doua studii catre Municipiul Bucuresti. Dupa aprobarea indicatorilor tehnico –  economici se poate trece la lansarea procedurii de licitatie privind executia celor doua parcari, termenul estimat fiind finalul anului 2017″.

 Plata parcarilor prin SMS

Citeste si...  O nouă probă găsită în casa polițistului acuzat de hărțuire sexuală

Referitor la realizarea de sisteme de park&ride, dar şi de bike&ride, acestea sunt propuse a se realiza la intrarile in oras (Berceni, Iuliu Maniu, Th Pallady, DN1, Petricani, Pantelimon) si pe langa statiile importante de metrou. In acest sens, se creeaza condiţiile ca navetistii si locuitorii din zonele unde vor fi construite aceste tipuri de parcari sa renunţe la utilizarea maşinii catre zona centrala, avand posibilitatea parcarii acesteia şi trecerea la un mod de deplasare mai usor si rapid. La Cora Pantelimonpot incepe lucrarile in 3 saptamani, termenul de finalizare fiind sfarsitul anului 2018.

In ceea ce priveste parcarea park&ride de la Theodor Pallady,a fost identificat terenul care va fi pus la dispozitia antreprenorului pentru inceperea lucrarilor, ordinul de incepere va fi dat la sfarsitul anului 2017, iar termenul estimat de realizare 2 ani, respectiv sfarsitul anului 2019. Pentru zona Baneasa exista contracte de executie, iar dupa realizarea PUZ-ului se demareaza constructia, termenul estimat de realizare fiind finalul anului 2019.

De asemenea, una dintre prioritatile Companiei Municipale Parking S.A. o reprezinta restructurarea si extinderea actualului sistem de parcari publice de suprafata, prin administrarea acestuia in sistem „inteligent”, cu plata prin SMS, online sau prin intermediul automatelor de incasare, in regim 24/7.

Infiintarea unor retele utilitare pentru biciclete

Referitor la reteaua de piste de biciclete, Edilul sef a explicat: „La aceasta data suntem in procedura de elaborare a studiilor de fezabilitate pentru traseele de biciclete identificate, care vor face legatura intre marile artere rutiere: traseul 1a – 10 Km (Piata Victoriei + Soseaua de Centura); traseul 1b – 8,34 Km(Drumul National  – Therme Bucuresti), traseul 2 – 10 Km (Piata Presei Libere – Jiului – Calea Grivitei), traseul 3 – 10 Km (Piata Victoriei – Piata Unirii – Piata Alba Iulia – Pod Grozavesti), traseul 4 – 3 Km (Piata Victoriei – Gara de Nord). De asemenea, se doreste infiintarea unor retele utilitare pentru biciclete de tipul: Ride through Bucharest: Ride to Shop; Ride to Leisure; Ride to School; Ride to Office; Along the Dambovita; Ride East; Ride to Rail;     City Center to Smart City; Ring Road”.