Facebook a declarat joi că nu-şi va mai trimite angajaţi la birourile campaniilor politice pentru a oferi sprijin înaintea alegerilor, aşa cum a făcut pentru preşedintele Donald Trump în timpul cursei electorale din 2016, relatează Reuters.
Compania şi alţi furnizori online de reclame plătite precum Google si Twitter au oferit timp de multă vreme asistenţă gratuită în cazul unor evenimente majore precum campanii prezidenţiale. Brad Parscale, fostul şef de reclame online al lui Trump din timpul alegerilor din 2016, a spus despre anunţurile de pe Facebook că sunt cruciale pentru victoria unui candidat. Facebook a precizat că şi lui Hillary Clinton i s-a oferit un ajutor în această direcţie însă aceasta a ales o variantă de-o amploare mai mică. Deocamdată Google şi Twitter nu au declarat dacă vor lua o decizie asemănătoare. Facebook, Twitter şi Google au servit drept „consultaţi cvasi-digitali” în campaniile electorale din SUA în 2016, concluzionează cercetătorii de la Universitatea Carolina de Nord şi Universitatea din Utah într-un studiu publicat anul trecut. Companiile au ajutat politicienii să segmenteze audienţa anunţurilor şi au „format în mod activ comunicarea de campanie” prin a alege exact ce mesaj să-i fie afişat unei anumite persoane, au afirmat cercetătorii. Implicarea Facebook în campania electorală din 2016 a atras atenţia parlamentarilor americani, după ce compania a constatat că datele private ale utilizatorilor au fost folosite în mod abuziv de Cambridge Analytica, compania care l-a consultat pe Trump în timpul campaniei. Într-o declaraţie scrisă adresată parlamentarilor americani în iunie, Facebook a declarat că în timpul alegerilor, angajaţii săi nu au observat nicio utilizare abuzivă a platformei „pe parcursul interacţiunilor cu Cambridge Analytica”.

Citeste si...  Codrin Ștefănescu, reacție în scandalul momentului: Carmen Dan nu ar trebui să demisioneze