Facebook
Featured, IT&C

Facebook a luat o decizie radicală: A blocat distribuirea de stiri în Australia

Conflictul dintre Facebook şi autorităţile australiene a îmbrăcat forme extreme. Gigantul IT a blocat afişarea şi distribuţia de ştiri pentru utilizatorii din Australia, materializându-şi astfel avertismentele anterioare.

Măsura vine ca răspuns la un proiect de lege care ar urma să oblige marile companii din domeniul tehnologiei informaţiilor să plătească pentru conţinutul informativ afişat pe platformele lor.

Astfel, utilizatorii australieni ai reţelei Facebook au constatat, joi dimineaţa, că paginile de pe plaformă ale publicaţiilor locale şi internaţionale sunt indisponibile.

Totodată, internauţii au constatat că mai multe pagini ale instituţiilor guvernamentale cu atribuţii în domeniile sănătăţii şi urgenţelor erau, de asemenea, blocate.

Blocada dispusă de Facebook îi afectează şi pe utilizatorii din afara ţării, care încearcă să acceseze site-urile australiene de ştiri.

Google acceptă să plătească pentru ştiri, Facebook alege blocada
Guvernul de la Canberra a criticat vehement măsurile companiei, acuzând, în context, „imensa putere de piaţă a giganţilor reţelelor sociale”.

Conform oficialităţilor, blocada Facebook afectează circa 17 milioane de utilizatori lunari ai reţelei.

Şeful Ministerului australian al Trezoreriei, Josh Frydenberg, a calificat restricţionarea site-urilor de ştiri de către Facebook drept greşită şi inutilă, reconfirmând, pe de altă parte, intenţia guvernului de a aplica noua lege.

„Vom legifera acest cod. Dorim ca giganţii digitali să plătească firmele din mass-media care generează conţinut jurnalistic original”, a mai spus Frydenberg, adăugând că „ochii întregii lumi sunt aţintiţi pe ce se întâmplă în Australia”.

Autorităţi: La fiecare 100 de dolari cheltuiţi pentru publicitate digitală, 81 de dolari se duc la Google şi Facebook
Proiectul a fost adoptat miercuri în camera inferioară a Parlamentului. Dezbaterile parlamentare se reiau joi.

În demersul lor, autorităţile arată spre profitul realizat de platformele digitale în Australia: la fiecare 100 de dolari australieni cheltuţi pentru publicitate digitală, 81 de dolari merg către Google şi Facebook.

În acest conflict, Google a acţionat iniţial de o manieră concertată cu Facebook, atacând noul proiect legislativ, însă a încheiat recent acorduri de plată cu trei companii media majore din Australia.

Sursa: BBC


blank