Important este să faci mişcare şi să-ţi menţi tonusul

gimastica

Orele petrecute pe scaun la birou si lipsa de miscare iti poate cauza grave dureri de spate. Exista exercitii care iti pot ameliora aceste dureri si pe care le poti face chiar in confortul propriei locuinte.

Marea majoritate a femeilor se plang de dureri de spate. Acesta poate fi cauzat de lipsa de miscare, de statul prea mult la birou si de anumite pozitii pe care le adopti si care iti slabesc muschii si iti taseaza vertebrele.

Exista exercitii de intindere a coloanei care te scapa de toate aceste probleme si te readuc in forma maxima. Iata cateva exercitii de gimnastica medicala care te scapa repede de dureri.

Pentru durerea dintre clavicule

Trebuie sa tii o bara deasupra capului si sa intinzi la maxim bratele. Apoi te apleci si atingi cu bara varful piciorului stang, dupa care te ridici in pozitia initiala si te apleci si spre celalalt picior.

Pentru durerea zonei lombare

Trebuie sa te asezi pe marginea unui scaun si sa-ti intinzi cat poti de mult bratele si picioarele. Apoi te apleci incet, prinzi cu mainile vafurile picioarelor si ramai in aceasta pozitie timp de un minut. Ridica-te la fel de incet si repeta miscarea de 10 ori.

Un alt exercitiu pentru zona lombara este sa te asezi cu spatele lipit de spatarul scaunul. Apoi te intorci spre dreapta si prinzi marginea scaunului, tragand, pentru a-ti relaxa coloana. Procedezi la fel intorcandu-te si spre partea stanga.

Pentru durerile din zona cervicala

Tot ce trebuie sa faci este sa tii o bara de lemn pe dupa umeri, cu ambele maini si sa te apleci in fata. Apoi ridica-te si trage umerii si capul cat mai mult in spate. Este recomandata repetarea acestui exercitiu de 10 ori.

Citeste si...  Ce greşeli poate face o femeie în pat