Evidența Populatiei
Actualitate, Featured

Evidența Populatiei susține că sistemul informativ funcționeaza perfect

Evidența Populatiei Nicio defecțiune la sistemul informatic de evidență a populației nu a fost raportată în prezent, afirmă reprezentanții instituției, care atrag atenția asupra unui „fake-news” înainte de alegerile locale de duminică.

Direcţia pentru Evidența Populatiei și Administrarea Bazelor de Date neagă existența unor „așa zise defecțiuni” ale ,,sistemului informatic de evidență a persoanelor”, în urma unor informații apărute în spațiul public.

„Această informație este de tip ,,fake news”. Subliniem faptul că Sistemul Național Informatic privind Evidența Persoanelor funcționează în parametrii normali, nefiind afectate serviciile prestate cetățenilor cu privire la emiterea/eliberarea actelor de identitate sau colaborarea cu alte instituții” arată reprezentanții instituției, într-un comunicat.

Toate serviciile oferite cetățenilor, în momentele premergătoare alegerilor de duminică, se desfășoară normal, precizează reprezentanții Evidenței Persoanelor.

„În prezent, dar și în perioada premergătoare datei privind desfășurarea alegerilor locale, nu există și nu a existat nicio procedură de intervenție la Sistemul respectiv, iar serviciile care deservesc solicitările cetățenilor privind eliberarea actelor de identitate se derulează în condiții de normalitate, fără a fi afectate” arată DEPABD.

Program special în weekend, de alegeri
Serviciile de evidență a populației au program și în acest weekend, tocmai pentru a facila procesul de obținere facilă a cărților de identitate.

„Serviciile publice comunitare, care funcționează în subordinea autorităților locale, au program cu publicul atât astăzi, 26 septembrie, în intervalul orar 08.00 – 16.00, cât și mâine, 27 septembrie, în intervalul orar 07.00 – 21.00.

Recomandăm tuturor cetățenilor să acceseze site-ul serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor, de la locul de domiciliu sau reședință în vederea cunoașterii programului de lucru cu publicul” precizează instituția.


Au prioritate însă cetățenii cărora le-au fost furate ori și-au pierdut actele.

„Totodată, vă aducem la cunoștință că, în această perioadă, serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor vor soluţiona, cu prioritate, cererile pentru eliberarea actelor de identitate ca urmare a pierderii, furtului, deteriorării sau anulării actului de identitate deținut anterior” se mai arată în comunicat.


blank