Cafeaua prezinta o multitudine de beneficii, in primul rand pentru ca este bogata in antioxidanti care au rolul de a indeparta radicalii liberi din organism. Aceasta bautura are beneficiul de a diminua oboseala si starea de somnolenta cu care majoritatea ne trezim dimineata, insa consumata in exces poate avea efecte negative multiple.

O serie de cercetari trag un puternic semnal de alarma referitor la riscurile la care ne supunem sanatatea daca consumam cafea pe stomacul gol. Nutritionistul Carlyn Rosenblum a explicat pentru PureWoW daca ar trebui sau nu sa renuntam la acest obicei.

„Exista cateva motive pentru care a bea cafea dimineata nu este un lucru grozav, in special pentru femei. In primul rand, creste nivelul cortizolului, ceea ce poate afecta negativ ovulatia, greutatea si echilibrul hormonal”, spune ea.

Asa numitul hormon al stresului care, printre altele, ajuta la reglarea nivelului de energie si ne face sa ne simtim alerte, fluctueaza pe parcursul zilei, dar in general este la un nivel mai ridicat dimineata.

De ce nivelul ridicat al cortizolului e periculos

Nutritionistul explica faptul ca a consuma cofeina dimineata schimba ciclul de producere a hormonului, iar acest lucru te poate determina sa produci cortizol in momentele in care, in mod normal, nivelul lui ar scadea. In timp ce rationamentul din spatele acestui lucru nu este inteles in totalitate, modificarea ar putea fi legata de impactul pe care cafeaua il are asupra vitaminelor si mineralelor.

Citeste si...  Beneficiile cafelei! Afla atuurile acestei bauturi

„Corrizolul este necesar pentru sanatatea noastra. Cu toate acestea, problema este atunci cand suntem stresati constant fiindca al nostru corp produce continuu cortizol. Acest lucru poate creste nivelul zaharului din sange, ceea ce duce la cresterea productiei de insulina, de aici la rezistenta la cea din urma”, povesteste nutritionistul.

De ce sa nu bei cafea pe stomacul gol
Cafeaua pe stomacul gol poate crea probleme intestinale fiindca aceasta stimuleaza productia de acid in stomac. Rosenblum recomanda sa consumi la micul dejun alimente bogate in calciu care ajuta la neutralizarea atat a aciditatii cafelei cat si a acidului din stomac.

Ea spune ca este indicat sa consumi o ceasca de cafea dupa micul dejun, intre orele 9:30 si pranz, interval in care nivelul tau de cortizol este de obicei scazut.