După nebunia din unele magazine, declanșată săptămâna trecută ca urmare a răspândirii coronavirusului și la noi în țară, românii s-au reorientat.

Comandă acum online, ca să evite aglomerația, de teamă îmbolnăvirii, coronavirusului ori că să fie siguri că vor găsi ce-și doresc. Astfel, numărul comenzilor de produse de primă necesitate a explodat în ultima săptămână, ceea ce a dus și la apariția întârzierilor la livrare.

Reprezentanții supermarketurilor online sau ai serviciilor de livrare recunosc că au înregistrat o creștere. Au crescut atât numărul comenzilor, cât și valoarea coșurilor de cumpărături. În aceste condiții, mulți nu mai fac față cererilor și au impus termene de livrare de până la 7 zile pentru produse neperisabile.

Supermarketurile își refac stocurile de marfă de aproximativ șase ori pe zi, asta înseamnă că într-un singur depozit, în 12 ore, ajung 230 de tiruri cu produse alimentare: fructe, legume, carne, dar și apă și produse uscate.

Creșterea cererii online e determinată, pe de o parte, de teama oamenilor de a mai merge în magazine pentru a evita aglomerația și, deci, riscul de îmbolnăvire. Pe de altă parte, avalanșa de comenzi online este întreținută și de numărul din ce în ce mai mare de români aflați în autoizolare la domiciliu.

Iar interesul pentru cumpărături online a crescut nu doar pentru produsele alimentare.

Citeste si...
Dragnea viseaza puciuri la adresa Coalitiei PSD ALDE

În această perioadă, numărul comenzilor a crescut cu 30%, asta înseamnă aproximativ 4.000 de comenzi în doar 24 de ore. Vedem, astfel, că obiceiul de consum în rândul cumpărătorilor s-a schimbat. Oamenii s-au mutat din offline, adică din magazine aglomerate, în spatele calculatoarelor, în online, și preferă să primească cumpărăturile acasă.

Monica Cadogan, investitor la Imperiul Leilor: „Vedem o creștere în vânzări. Cei care preferau magazinele și să cumpere cu mâinile lor vor acum să cumpere la distanță. Din ceea ce vorbim noi cu clienții, lumea se teme să iasă în aglomerații. Avem informații de la producători și furnizori că sunt scăderi de această proporție de 30-40%, magazine care depind de trafic, respectiv mall-uri sau aglomerații urbane”.

Marian Voicu, team manager al unui depozit de magazin online: „În această săptămână vedem o ușoară creștere față de săptămâna trecută, adică au început să se vândă mult mai bine măștile medicale, pampersii”.

În ceea ce privește produsele nealimentare, cea mai căutată marfă rămâne masca de protecție. Practic, toate stocurile din acest produs se vând imediat în aceeași zi în care sunt listate pe site.

O creștere de câteva procente au înregistrat și restaurantele care își vând mâncarea gata preparată prin curierii firmelor de livrare.