După odihna din timpul nopții, corpul trebuie să primească alimente pentru a funcționa corespunzător, deoarece nivelurile diferitelor substanțe ale creierului depind de alimente.

În aceste vremuri, este un lucru normal să te pregătești repede pentru muncă și să pleci direct din casă fără să mai iei micul dejun. Unii beau o ceașcă de cafea, alții își încep ziua pe stomacul gol. Cu toate acestea, cel mai bine este să mănânci bine dimineața, deoarece micul dejun aduce multe beneficii organismului pentru a face față unei zile de muncă.

Când ne trezim, dincolo de a fi mai mult sau mai puțin somnoroși, creierul începe să trimită semnale către întregul corp pentru a începe să funcționeze. Când corpul se trezește cu adevărat și suntem perfect funcționali trebuie să luăm substanțele nutritive pentru a putea rezista pe întregul parcurs al zilei.

Micul dejun ne permite să ne trezim, să fim atenți și să răspundem mai inteligent la stimuli. Carbohidrații și proteinele sunt necesare pentru îndeplinirea acestei misiuni. Organismul are nevoie de carbohidrați care sunt transformați în glucoză, energia pe care metabolismul trebuie să o activeze, deoarece în timpul somnului nivelurile rămân scăzute. Cu toate acestea, trebuie să fim atenți cu cantitatea. Un aport mare poate provoca multe boli și afecțiuni, cum ar fi diabetul sau colesterolul.

 

De ce este important micul dejun?

Potrivit unui studiu publicat de Cambridge University Press, copiii care nu iau micul dejun corect nu se descurcă bine la școală, deși este adevărat că există anumite variante distinctive de luat în considerare. Același lucru este valabil și în cazul adulților, în cadrul locurilor de muncă pe care le au.

În unele culturi se obișnuiește să mănânci devreme multe grăsimi și zaharuri (Statele Unite), iar în altele, doar fructe și sucuri (Cuba). Cu toate acestea, cel mai bine este să mențineți întotdeauna echilibrul, având grijă atât de calitatea, cât și de cantitatea de alimente, în funcție de nevoile organismului.

Un mic dejun poate fi alcătuit din toate acele alimente care ne plac, precum: suc natural de fructe, prăjituri, sandviș cu șuncă și brânză, pâine, ceai etc. Deci, ceea ce trebuie luat în considerare este cantitatea din ceea ce este ingerat și, mai presus de toate, nevoile fiecăruia.

Nu este recomandabil să omiteți micul dejun atunci când urmați o dietă pentru a pierde în greutate. Contrar a ceea ce se crede, este contraproductiv deoarece micul dejun vă face să nu fiți flămânzi și vă menține senzația de sațietate pentru mult timp.

Citeste si...
6 Motive pentru a apela la o agenție de pompe funebre

Acest lucru înseamnă că toată lumea, fără excepție, ar trebui să ia în considerare importanța micului dejun înainte de a pleca de acasă. Cu cât meniul este mai variat și echilibrat, cu atât mai bine. Ulterior, ne putem reduce aportul și putem mânca mai puțin la cină pentru a ne menține sănătoși. De asemenea, trebuie să ținem cont de importanța exercițiilor fizice și hidratării corespunzătoare în timpul zilei.

 

Ce alimente ar trebui să conțină un mic dejun sănătos?

Cel mai bun mod de a începe ziua este cu un mic dejun sănătos și echilibrat.

Micul dejun ideal ar trebui să includă:

Fibre: pâine și cereale integrale, prăjituri și fructe. Acest lucru va ajuta sistemul digestiv să funcționeze în condiții optime. Un prajitor de paine este foarte util pentru a pregati in fiecare dimineata felii rumene de paine prajite. Controlul de rumenire progresiv ajută la pregătirea feliilor de pâine exact așa cum vă doriți.

Vitamine și minerale: le puteți obține adăugând fructe, sucuri sau piureuri naturale la micul dejun. Un blender de bucătărie vă ajută să preparați un smoothie delicious și cu un aport nutritiv sporit.

Produse lactate: lactatele furnizează proteine, vitamine și calciu. Prin urmare, nu ar trebui să lipsească la prima masă.

Glucidele: necesare pentru a începe ziua cu energie. Evitați produsele de patiserie industriale și optați pentru carbohidrați sănătoși pentru un mic dejun echilibrat.

Cafea: pe lângă energia pe care cafeaua o oferă, aceasta este o sursă de antioxidanți și nutrienți. Există numeroase aparate de preparat cafeaua care vă pot simplifica această sarcină dimineața și care vă pot ajuta să pregătiți sortimente variate: cappuccino, macchiato, caffe latte, espresso.

Colecții mic dejun pentru o masă savuroasă și gustoasă

În crearea unui mic dejun hrănitor și gustos, pe lângă ingredientele necesare, aveți nevoie și de aparatură necesară. Pentru a economisi bani, pachetele avantajoase de mic dejun sunt soluția ideală.

Colecțiile mic dejun Retro nu doar că vă ajută să pregătiți rapid principala masă a zilei, dar vor oferi bucătăriei un aspect modern și elegant. În plus, datorită calității superioare în zona de asamblare și materiale, vă veți bucura de aceste aparate pentru mic dejun pentru un timp îndelungat.