Economic, Stiri

Cum să pleci în vacanță fără să-ți abandonezi afacerea

Asigură-te că ai o echipă de încredere şi foloseşte-te de noua tehnologie!

vacanta afaceri (4)

După 20 de ani de când a început afacerea 1-800-Got-Junk, directorul executiv Brian Scudamore și-a luat un concediu de cinci săptămâni, bazându-se pe directorul său operațional, care intrase în echipă de zece luni, că va ține lucrurile în ordine.

Nu a fost să fie așa. La întoarcere, a constatat că persoana pe care a lăsat-o în locul său a cheltuit banii firmei, aducând-o aproape de faliment, a încercat să-i întoarcă pe ceilalți membri ai echipei împotriva sa și se pregătea să-l scoată din afacere, scrie Entrepreneur.com.

Așadar, prima regulă a planificării unei vacanțe este să te asiguri că ai o echipă în care ai încredere. A lăsa afacerea ta pe mâinile unor persoane pe care nu le cunoști suficient de bine, chiar și pentru câteva zile, te poate face încordat și anxios.

Todd Greene, directorul executiv al HeadBlade, o firmă producătoare de produse de bărbierit din California, afirmă că, în primii ani ai businessului, simțea că totul este pe umerii lui și credea că nimeni nu va putea menține compania pe linia de plutire în lipsa sa. „În consecință, cu greu plecam pentru câteva zile și, atunci când o făceam, nu îmi plăcea deloc”.

Însă, călătoriile de afaceri sau vacanțele pot fi cu mult mai puțin înspăimântătoare dacă sunt planificate din timp. „Înainte de a pleca într-o călătorie, avem o ședință în care trecem în revistă obiectivele fiecăruia pe perioada plecării mele. Stabilim ierarhia. De asemenea, pregătesc un număr de cecuri pentru situațiile de urgență, fără să se umble la cardul de credit. Cardul de credit poate fi accesat de o singură persoană din firmă și este stabilită o limită a sumei ce poate fi utilizată”, descrie Greene situația actuală.

El urmărește de pe telefon, prin intermediul aplicațiilor mobile, tot ce se întâmplă cu afacerea în lipsa lui: „Pot verifica performanța site-ului cu ajutorul Google Analytics. Mă pot loga și pot rezolva orice problemă sau update. Pot accesa informațiile financiare, cardurile de credit și informațiile bancare. Primesc e-mailuri, texte, faxuri. Pot să-mi văd desktopul. Camerele de filmat îmi oferă o supraveghere de 24/7”.

Sabina Gault, CEO la firma Konnect PR din Los Angeles, este disponibilă mereu pentru oamenii din echipa sa. „Industria de PR este impredictibilă. Nu contează cât ești de pregătit, este destul de dificil să faci față unor crize de comunicare”, spune ea. Din acest motiv, Gault nu este mai puțin prezentă în business pe perioada vacanței.

Cu toate acestea, „eu nu mă ocup de lucruri mărunte atunci”, spune ea, „echipa mea se poate descurca foarte bine cu ele”. În schimb, angajații o pot suna oricând atunci când au nevoie de opinia sa în situații precum un client nemulțumit. Atunci, angajații o sună și îi prezintă o eventuală opinie, soluție și îi cer părerea sau aprobarea.

La rândul său, Elaine Henley, de la Chocolate Lab Apps, spune că s-a „îndrăgostit de Voxer. Este o aplicație de genul walkie-talkie care funcționează extraordinar de bine pentru comunicarea cu echipa”.

Un alt sfat venit din partea co-fondatoarei Women Inventorz Network, Dhana Cohen, este să te comporți în raport cu clienții tăi de parcă ai fi la lucru. Înainte de a pleca într-o călătorie, ea programează trimiterea unor e-mailuri la listele pe care le gestionează, creând impresia de prezență.

 

blank