„Vreau să anunţ public că nu mai accept insultele din partea Guvernului României faţă de munca pe care o fac”, a declarat luni comisarul european pentru dezvolare regională Corina Creţu, la o conferinţă de presă privind viitoarele programe din cadrul politicii de coeziune.

Comisarul european spune că a făcut în cazul României eforturi extraordinare, în sensul că a fazat foarte multe proiecte, în valoare de 3 miliarde de euro. „Practic am degrevat bugetul naţional de 3 miliarde de euro, bani care ar fi fost pierduţi”, a spus Corina Creţu, care a subliniat că s-a ajuns astfel la o rată de absorbţie de peste 90%.

”Pentru perioada 2014 – 2020, facem eforturi supraomeneşti să evităm dezangajările de fonduri. Avem, pentru acest an, acest risc de pierdere. La începutul anului a fost de 800 de milioane de euro, dar lucrăm cu autorităţile române pentru a minimiza aceste fonduri care sunt pe programul operaţional”, spune comisarul european.

Corina Creţu a subliniat lipsa proiectelor mature de infrastructură: ”Nu înţeleg această tensiune care s-a creat între mine şi Guvern, spunând lucrurilor pe nume. Avem bani la Bruxelles pentru proiecte de infrastructură, nu avem proiecte. Târgu Mureş-Iaşi este o prioritate a Comisiei Europene, avem nevoie de a completa proiectele de infrastructură care conectează Europa, mai ales Republica Moldova, Moldova, de Europa Centală şi de Est”.

Citeste si...  Imagini în PREMIERĂ cu PRIMUL smartphone cu CINCI camere foto pe spate. Ce brand pregăteşte lansarea celui mai AŞTEPTAT gadget

Comisarul european s-a pronunţat din nou împotriva realizării autostrăzii Târgu Mureş – Iaşi în parteneriat public- privat, soluţie cu care „Comisia nu este confortablă, pentru că din punctul nostru de vedere, aceasta înseamnă o deprioritizare a investiţiei”.

”La ora actuală mai avem sub analiză un singur proiect major, proiectul de metrou Otopeni – Gara de Nord. Deci aşteptăm Craiova – Piteşti, Tîrgu Mureş – Iaşi, podul de la Brăila. Autorităţile au dat deadline-uri care au fost depăşite cu mult”, a declarat Creţu, oferind drept exemplu proiectul de metrou Pipera – Berceni, care trebuia depus în decembrie 2017, dar nu este depus nici acum.

Foto: Hepta