Pandemia de coronavirus a adus pierderi uriaşe pentru compania TAROM, care pierde peste un milion de clienți și jumătate din curse, iar şanse de revenire sunt abia din anul 2024. Sub presiunea reducerii numărului de curse și de călători, șefii TAROM se văd obligați să apese într-un final pedala restructurării, care înseamnă inclusiv disponibilizarea a circa 30% dintre angajați, inclusiv piloți și stewardese.

Deși a avut pierderi substanțiale pentru al 12 an consecutiv, în 2019, compania aeriană reușise să atragă un număr record de călători – peste 3,1 milioane și estima cel puțin o menținere a volumului și pentru anul 2020. Aflată acum într-o perioadă extrem de dificilă, TAROM previzionează scăderi masive, potrivit unui document oficial al sursei citate.

Compania TAROM pregăteşte concedieri în masă

Circa 30% dintre disponibilizările vizează, în special, angajați din administrație, însă cel mai probabil vor fi și în rândul personalului navigant.

Primul pas a fost realizat prin declanșarea procesului de plecări voluntare, astfel încât angajații dispuși să plece au primit salarii compensatorii. Până acum, aproximativ 150 de persoane ar fi accesat această facilitate.

Oficial, pentru acest an sunt estimate pierderi de peste 300 de milioane de lei, însă gaura din bugetul companiei s-a putea adânci și mai mult în funcție de evoluția crizei sanitare. Planuri pentru concedieri și reînnoirea flotei la TAROM s-au făcut de mai mulți ani, însă pandemia și criza economică au determinat compania să ia în serios ideea de restructurare.

30% dintre angajaţi vor rămâne fără loc de muncă

În prezent, motivele sunt cele pe care le au companiile aeriene la nivel global, mai exact reducerea semnificativă a curselor în urma restricțiilor impuse în contextul pandemiei de coronavirus.

Pe de altă parte, la TAROM trebuie regândite contractele cu partenerii. Strategia de modernizare a flotei este acum în impas; aceasta viza avioane cu consum redus, mai performante și mai ușor de operat. Din cauza reducerii încasărilor din vânzarea de bilete, trebuie să fie regândit și planul de reînnoire a flotei.

Avioanele pentru care s-a semnat contract sunt în leasing operațional, iar TAROM trebuie să plătească lunar sau trimestrial rate pentru operarea acestora către firmele de la care le-au închiriat, ceea ce ridică noi probleme.



Citeste si...
Statul schimbă regimul fiscal al activităţilor sportive. Cum se vor aplica taxele şi CAS la sportivi