International, Stiri

Cine ar fi crezut că, vreodată, Coca Cola va face asta?!

Ştirea ar putea zdruncina întreaga industrie a băuturilor răcoritoare

 coca cola

Coca-Cola va lansa în Europa o băutură care foloseşte un îndulcitor natural şi care conţine de trei ori mai puţin zahăr şi calorii decât o băutură obişnuită, în contextul eforturilor guvernului american şi a industriei de profil de a combate obezitatea.

Coca-Cola Life va fi pusă în vânzare în Marea Britanie în septembrie, după probele făcute în Argentina şi Chile. Este primul nou produs lansat de Coca Cola după 2006, anul apariţiei Coke Zero, susţine dailymail.co.uk.

Băutura va fi îmbuteliată într-o cutie verde. Noua băutură va fi îndulcită cu un amestec din zahăr şi extract din frunză de ştevie (Stevia rebaudiana), iar o cutie de 330 ml va conţine 89 de calorii. Extractul din frunză de ştevie este obţinut din planta cu acelaşi nume, originară din America de Sud.

O cutie obişnuită de Coca-Cola conţine 35 de grame de zahăr, adică 39% din cantitatea zilnică recomandată. Coca-Cola Life va conţine 22,1 grame sau 25% din cantitatea zilnică recomandată.

Celelalte două băuturi de la Coca-Cola, Coke Zero şi Diet Coke, nu conţin calorii. În prezent, Coca-Cola foloseşte extractul din frunză de ştevie în Marea Britanie, ca îndulcitor al băuturilor Sprite şi Glaceau.

Coca-Cola susţine că nouă băutură este parte a angajamentelor companiei de a oferi consumatorilor produse cu un conţinut cât mai redus de calorii, adăugând că „este cel mai nou exemplu din seria de iniţiative prin care compania vrea să promoveze o viaţă mai fericită şi mai sănătoasă”.

Compania este semnatară a unei înţelegeri guvernamentale privind responsabilitatea, în cadrul căreia industria alimentară s-a angajat să promoveze o alimentaţie mai sănătoasă şi să îşi schimbe produsele. Coca-Cola şi-a luat angajamentul de a reduce cu 5% numărul mediu de calorii pe litrul de băuturi acidulate, până la sfârşitul anului 2014.

În afară de introducerea extractului de ştevie în Sprite, compania şi-a lansat produsele şi în varianta cutiilor de 250 ml, iar recent a anunţat o campanie de susţinere a activităţilor împotriva obezităţii în 70 de parcuri britanice, în valoare de 20 de milioane de lire sterline.

La începutul acestui an, un grup de experţi în probleme de sănătate a lansat o campanie ce vizează reducerea cantităţii de zahăr din mâncare şi băuturi, în contextul eforturilor de a combate criza de diabet şi obezitate cu care se confruntă Marea Britanie.

Action on Sugar susţine că industria alimentară ar putea foarte uşor să obţină o reducere a cantităţii de zahăr conţinute de produse de 20-30%, ceea ce ar determina o reducere de aproximativ 100 de calorii pe zi în dieta celor predispuşi la obezitate. Această reducere ar putea elimina sau opri obezitatea şi ar avea un impact semnificativ în reducerea bolilor cronice.

„Suntem mândri să adăugăm Coca-Cola Life în categoria produselor noastre din Marea Britanie”, susţine preşedintele Coca-Cola în Europa, James Quincey.

 

 

blank