Featured, Social

Cel mai așteptat document pentru o autostradă VITALĂ în România

Ministrul Mediului şi Schimbărilor Climatice, Grațiela Gavrilescu a anunțat că în perioada următoare va fi eliberat avizul de mediu pentru autostrada Sibiu-Pitesti, cel mai important proiect de infrastructură rutieră din România.

„De când am ajuns în minister, pe tot ceea ce s-a cerut de către Ministerul Transporturilor pentru Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere am dat toate avizele. Nu se maipoate spune că proiectele de autostradă sunt întârziate de avizele de mediu. În perioada următoare vom elibera avizul de mediu pentru autostrada Sibiu-Piteşti. În prezent, avem acord de meddiu pentru 350 km de autostradă”, a anunţat ministrul Mediului şi Schimbărilor Climatice, Graţiela Gavrilescu, în cadrul unei emisiuni la Antena 3.

În vara anului trecut, oficialii CNAIR a scos la licitaţie tronsoanele1 şi 5 din Autostrada Sibiu-Piteşti, Sibiu – Boiţa şi Curtea de Argeş – Piteşti). În prezent, ofertele se află în faza de evaluare. În primăvara, conducerea CNAIR anunţa că a transmis la ANAP documentaţia pentru lotul 4 Autostrăzii Piteşti-Sibiu.

Odiseea autostrăzii Sibiu-Piteşti a început în urmă cu 10 ani, în perioada 2007-2008 a fost o tentativă de licitaţie pentru cel mai aşteptat proiect de infrastructură rutieră. În vara anului trecut, fostul director general al CNAIR, Ștefan Ioniţă era încrezător şi spera ca până la finele lui 2017 cele două loturi, respectiv 1 şi 5 să aibă constructorii desemnaţi. „Tronsoanele de la Boiţa la Sibiu şi de la Curtea de Argeş la Piteşti, în total aproximativ 45 de kilometri, sunt primele loturi de autostradă scoase la licitaţie în acest an“, explica pentru Capital şeful CNAIR.

 

Potrivit acestuia, dacă nu vor exista contestaţii, „până la sfârşitul anului vom avea constructori pe cele două loturi de autostradă“. A trecut un an, nu avem constructor pe niciun segment din autostrada Sibiu-Piteşti.

Autostrada care ar urma să lege Sibiul de Piteşti este una dintre cele mai mari lucrări de infrastructură, cu o valoare de peste 3,2 miliarde de euro. După ce va obţine aprobările necesare, lucrările ar trebui să înceapă cel mai devreme în 2020.

blank