Nutriţioniştii spun că au găsit reţeta minune, dar încă nu au… dovada!

iaurt_nuci

Hrăneşte-ţi corpul, dar nu abuza, spun nutriţionitii. Pe lângă acest sfat, urmează câteva reguli – demonstrate ştiinţific – şi vei avea o sănătate de invidiat care-ţi va asigura, de acum înainte, mulţi ani de viaţă. Nutriţioniştii sunt convinşi că au dreptate, dar trebuie aşteptat aproape100 de ani, pe puţin, ca să vedem dacă au dreptate.

Iată ce spun ei că trebuie să mănânci

1. Consumă cât mai multe fructe şi legume

Include în alimentaţia zilnică cel puţin 5 porţii de fructe şi legume. Astfel, vei reduce riscul apariţiei bolilor de inimă, atacului de cord sau diverselor forme de cancer.

2. Mănâncă iaurt

Consumă, zilnic, o porţie de iaurt degresat. Este plin de probiotice şi este recunoscut pentru potenţialul de creştere a imunităţii. Mai mult, contribuie la refacerea echilibrului natural al organismului.

3. Alege o cină pe bază de peşte

Mănâncă peşte de 2-3 ori pe săptămână. Pentru cel puţin o masă alege somon, extrem de bogat în acizi graşi Omega 3, recunoscuţi pentru efectul de reducere a inflamaţiilor.

4. Pune accent pe fibre

Asigură-te că iei o porţie de cel puţin 25 g de fibre zilnic. Ce alimente sunt recomandate? Fructe, legume şi cereale integrale. Potrivit cercetătorilor, o alimentaţie bogată în fibre sporeşte considerabil calitatea şi durata vieţii.

5. Mănâncă nuci

Include în alimentaţie nuci (şi fistic) pentru a preveni bolile cardiovasculare. O mânuţă pe zi este suficient. Studii recente au arătat o îmbunătăţire semnificativă a nivelului de colesterol şi a flexibilităţii vaselor de sânge la doar patru ore după consumul de nuci decojite.

 

Citeste si...  Andreea Mantea şi Gabi Bădălău s-au despărţit