Primele lucrări efective pe şantierul viitoarei autostrăzi Sibiu-Piteşti vor începe „înainte de anul 2020”, a declarat miercuri ministrul Transporturilor, Lucian Şova.

„Vom vedea prima cupă de excavator pe şantierul Sibiu-Piteşti înainte de anul 2020, dacă pregătirile vor continua în ritmul de acum. Apreciez că înainte de 2020 vor începe lucrările”, a spus Lucian Şova, într-o emisiune la Antena 3.

La data de 8 martie, documentaţia pentru Contractul destinat proiectării şi execuţiei secţiunii 4 a Autostrăzii Piteşti-Sibiu a fost trimisă la Agenţia Naţională de Achiziţii Publice (ANAP) pentru verificare şi validare, anunţa, într-un comunicat din aceeaşi zi, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR)

După finalizarea acestei etape, Contractul pentru proiectare şi execuţie va putea fi postat pe SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice), pentru ofertare.

Potrivit CNAIR, proiectarea acestei secţiuni ar urma să dureze 16 luni, iar execuţia lucrărilor 44 de luni. Perioada de garanţie pentru calitatea lucrărilor, stabilită prin documentaţie este de minim 60 de luni.

Secţiunea 4 a Autostrăzii Piteşti-Sibiu, este cuprinsă între localităţile Tigveni şi Curtea de Argeş şi are o lungime de 9,86 km, din care 1,35 km de tunel, care vor fi construiţi în zona de traversare a dealului Momaia.

„În acest moment se află în procedură de elaborare documentaţiile pentru loturile 2 şi 3 ale acestei autostrăzi”, a precizat CNAIR.

Anul trecut au fost scoase la licitaţie contractele pentru proiectarea şi execuţia loturilor 1 şi 5 ale autostrăzii Piteşti-Sibiu, iar la ora actuală ofertele se află în faza de evaluare.

La termenele de depunere a ofertelor pentru secţiunile 1 şi 5 din Autostrada Sibiu-Piteşti au fost înregistrate 8 oferte pentru Secţiunea 5 (Curtea de Argeş – Piteşti) şi 9 oferte pentru Secţiunea 1 (Sibiu-Boiţa).

Potrivit CNAIR, pentru proiectarea şi execuţia secţiunii 5 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti, cuprinsă între Curtea de Argeş şi Piteşti (km 92+600 – 122+950), cu o valoare estimată, fără TVA, de 1,83 miliarde de lei, au fost depuse 8 oferte:
1. Astaldi SpA
2. Asocierea China Railway 14th Bureau Group Co Ltd – Viaponte Rom SRL – Viaponte Projetos e Consultoria de Engenharia SA
3. Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pizzarotti SA
4. Asocierea Itinera SpA – Retter Projectmanagement SRL
5. Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA
6. Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA)
7. Asocierea Tirrena Scavi SpA – Toto SpA Costruzioni Generali
8. Asocierea Trameco SA – Vahostav SK as – Construcţii Erbaşu SA – Vega ’93 SRL – East Water Drillings SRL.

Citeste si...  Belgia ne cere să punem pe agenda UE o taxă pentru cursele aeriene comerciale

Durata contractului este de 120 de luni din care 12 luni perioada de proiectare, 48 de luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie.

Având în vedere noile prevederi legale în domeniul achiziţiilor publice, valoarea propunerilor financiare este criptată în SEAP şi poate fi accesată doar dupa finalizarea etapelor de evaluare a DUAE şi a propunerilor tehnice.

Secţiunea 5 este amplasată în judeţul Argeş, are o lungime de 30,35 kilometri, iar traseul acesteia va începe în zona localităţii Curtea de Argeş şi va continua paralel cu râul Argeş, până la actuala centură a Municipiului Piteşti.

De asemenea, potrivit CNAIR, pentru secţiunea 1 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti au fost depuse 9 oferte:
1. Astaldi SpA
2. Construcţii SA
3. Asocierea SC Impresa Pizzarotti&C SpA – SC Pizzarotti SA
4. Asocierea Itinera SpA – SC Retter Projectmanagement SRL
5. Porr Construct SRL
6. Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA
7. Asocierea SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL – Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA)
8. Asocierea Tirrena Scavi SpA – Toto SpA Costruzioni Generali
9. Asocierea Trameco SA – Vahostav S.K. a.s. – Construcţii Erbaşu S.A. – East Water Drillings SRL.

Valoarea estimată a primei secţiuni a autostrăzii Sibiu-Piteşti, fără TVA este de 765,8 milioane de lei. Durata contractului este de 108 luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 36 de luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie.

Lotul 1 aferent Secţiunii 1, cuprins între km 0+000 şi km 13+170, va începe în zona localităţii Şelimbăr, la intersecţia cu centura Sibiu. Aliniamentul va continua la vest de DN7, în paralel cu acesta, fiind amplasat într-o zonă colinară până la km 6, în zona localităţii Veştem. În continuare, traseul autostrăzii va traversa la vest de Tălmaciu, drumul judeţean DJ 105G, Avrig-Mârşa-Tălmaciu-Sadu, până în zona Boiţa, unde este prevăzut un nod rutier ce asigură conectivitatea temporară a autostrăzii Sibiu-Piteşti cu DN7.

Autostrada Sibiu-Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează România de la vest la est.