Top 15 alimente care te ajută să scapi de ce e în plus

abdomen_plat_poza_87654400

Pentru ca maresc numarul caloriilor arse de catre organism, limiteaza asimilarea sau stocarea grasimilor si le favorizeaza combustia, anumite alimente sau bauturi pot fi calificate drept arzatoare de garsimi. Efectul lor este adesea modest, insa daca asociem mai multe intr-o zi putem obtine o silueta de invidiat si o sanatate de fier. Iata un top 15 alimente care ard grasimile.

Nu uita ca cel mai bine se ard grasimile prin activitate fizica regulata. Un nou studiu confirma faptul ca un corp obisnuit cu exercitiul fizic foloseste mai bine grasimile drept carburant muscular. S-a putut constata la un grup de sedentari ca cei care au facut patru ore de exercitii fizice pe saptamana au avut o combustie a acizilor grasi pusi in mod normal in rezerva mai mare cu 20-27%.

1. Ceaiul verde. Ceaiul verde contine un polifenol specific, EGCG, care imbunatateste metabolismul, adica face organismul sa consume mai multe calorii. Acest polifenol se gaseste si in compozitia complementelor alimentare pentru slabit. Totusi, nu bea mai mult de jumtate de litru pe zi, ca sa nu bei prea multa teina excitanta. O alta recomandare pentru consumarea ceaiului verde este sa il bei intre mese, ca sa nu afectezi absorbtia fierului.

2. Cafeaua. Cafeina ajuta la arderea grasimilor. Sportivii beau una-doua cesti de cafea inainte de antrenamentele grele, ca sa reziste mai mult. Inainte de a merge la sala, este bine sa bei o cafea. Atentie, nu este bine sa depasesti trei cesti pe zi, iar daca suferi de afectiuni cardiace tine cont de faptul ca efortul si cafeina, in combinatie, pot provoca accidente grave.

3. Cacao contine flavonoli, care reduc nevoie de insulina dupa consumarea de glucide, mai ales la persoanele supraponderale. Or, daca organismul secreta mai putina insulina, stocheaza mai putine grasimi. Rasfata-te cu 20 g de ciocoltata neagra in fiecare zi. Iubitoarele de ciocolata cu lapte vor fi dezamagite pentru ca aceasta contine mai putina cacaco, deci nu poate fi la fel de eficace.

4. Lamaia. Aciditatea lamaii incetineste digestia glucidelor, care sunt asimilate mai lent si cresc mai putin glicemia. Rezulta o secretie mai mica de insulina, deci o stocare mai mica a grasimilor. Adauga lamaie peste peste, cruditati, salate de fructe sau in apa, dar cu moderatie daca ai stomacul sensibil. Si potocalele si grepfrutul pot fi considerate drept alimenete care ard grasimile, dar ele contim mai mult zahar, deci efectul este mai slab.

5. Merele. Merele sunt printre fructele cele mai bogate in pectina, o fibra solubila care reduce asimilarea grasimilor. In plus, merele au doar 80 kcal la 100 de grame.

6. Gutuile. Ca si merele, gutuile sunt bogate in pectina. Pe langa faptul ca reduc asimilarea grasimilor, gutuile accelereaza si trazitul, caci contin 3,2% fibre, de doua ori mai mult decat alte fructe.

7. Vinetele. Vinetele fac parte dintre legumele cele mai bogate in pectina, o fibra care reduce asimilarea grasimilor. Este foarte cunoscut faptul ca, atunci cand sunt prajite, vinetele absorb foarte mult ulei. Asa ca, cel mai bine este sa le consumi gatite la aburi sau fripte.

8. Fulgii de ovaz. Au devenit vedetele dietelor de la succesul regimului Dukan. Asta deoarece fibrele solubile pe care le contin limiteaza asimilarea grasimilor. In plus, fulgii de ovaz taie pofta de mancare. Doza recomandata este de doua linguri pe zi, de preferinta bio, pentru a evita consumul unor eventuale resturi de pesticide.

9. Nucile. Nucile constituie o excelenta sursa de Omega 3, grasimi esentiale care minimalizeaza dezvoltarea celulelor adipoase. Un aport insuficient de Omega 3 combinat cu un aport decisiv de Omega 6 favorizeaza multiplicarea celulelor adipoase, care abia asteapta sa se umfle, la cel mai mic exces alimentar. Sase nuci furnizeaza 50% din doza zilnica recomandata de Omega 3.

10. Macroul. Macroul constituie, ca si celelalte tipuri de peste gras, o excelenta sursa de Omega 3, care, asa cum spuneam, minimalizeaza dezvoltarea celulelor adipoase. Pestele gras, cum ar fi macroul, heringul, sardina, somonul sau tonul nu are atat de multe calorii pe cat ne-am putea imagina (in jur de 200 kcal / 100 g).

11. Laptele. Produsele lactate contin acizi linoleici conjugati, grasimi specifice care reduc stocarea si faciliteaza arderea grasimilor. Persoanele care au beneficiat de o suplimentare a acestor acizi au obtinut o reducere semnificativa a tesutului gras abdominal. Produsele lactate sunt de asemenea excelente surse de calciu, care limiteaza, la randul sau, asimilarea grasimilor. Pentru a obtine rezultate bune, consuma cel putin 3 portii de lactate pe zi.

12. Scortisoara. Scortisoara faciliteaza actiunea insulinei si in consecinta stocarea grasimilor. Nu ezita sa adaugi scortisoara in cafea sau in ceai. Pentru rezultate foarte bune, incearca dieta cu miere si scortisoara.

13. Ficatul. Ficatul este una dintre cele mai bune surse de crom, un oligoelement esential pentru buna functionare a insulinei si mentinerea unei glicemii normale. Un bun aport de ficat face ca zaharul excedentar sa nu fie transformat in grasime de rezerva.. Ficatul este bogat si in proteine, care necesita arderea unui numar important de calorii pentru a fi digerate.

14. Ardeiul iute. Este bogat in capsaicina, un compus care stimuleaza metabolismul si favorizeaza arderea grasimilor. Voluntarii unui studiu au tinut un regim in cadrul caruia le era cerut sa ia un supliment de capsaicina. Acestia au pierdut mai multe kilograme decat cei care nu au luat. Dezavantajul ardeiului iute este ca nu poate fi consumat in cantitati mari din cauza senzatiei de arsura care apare in gura. Capsaicina se gaseste insa si in ardeiul gras sau in ardeiul capia.

15. Carnea de vita. Carnea de vita contine acizi linoleici conjugati, care reduc stocarea si usureaza arderea grasimilor. Carnea de vita este recomandata atunci cand vrei sa slabesti, mai ales pentru ca este foarte bogata in proteine. Pentru arderea proteinelor din carnea de vita sunt necesare mai multe calorii decat cele aduse de consumul sau. Muschiul de vita contine doar 120 de kcal / 100 g.

Citeste si...  1 iunie, data la care intra in vigoare TVA de 9% la alimente